اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

پیشرفت پژوهش کشور نسبت به سال‌های قبل از انقلاب از زبان وزیر علوم

وزیر علوم با بیان اینکه در سال‌های قبل از انقلاب حدود 500 سند علمی در کشور داشتیم و دانشگاه‌ها فقط کارشناس تربیت می‌کردند، گفت: در حال حاضر با تأسیس دوره‌های دکتری نهال علم در کشور کاشته شده و قابل مقایسه با آن سال‌ها نیست.

پیشرفت پژوهش کشور نسبت به سال‌های قبل از انقلاب از زبان وزیر علوم

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت پژوهش‌ کشور با سال‌های قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: در آن دوران دانشگاه‌های کشور فقط کارشناس تربیت می‌کردند و دوره‌های دکتری در کشور اصلاً دایر نبود. 

وی افزود: با تأسیس دوره‌های دکتری نهال علم در کشور کاشته شد و قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، در دوران قبل از انقلاب حدود ۵۰۰ سند علمی داشتیم اما در حال حاضر بیش از ۷۸ هزار سند علمی بین‌المللی و ۳۵ هزار سند علمی بومی در کشور داریم و علاوه بر این بالغ بر ۱۱۰ هزار سند علمی منتشر می‌کنیم. 

زلفی‌گل به نقاط ضعف و قوت پژوهش اشاره کرد و گفت: کمبود تجهیزات،‌ اعتبارات، پژوهانه، عدم روزآمدی تجهیزات آزمایشگاهی و عدم پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری از نقاط ضعف است، برای تولید علم و فناوری جدید نیاز به تجهیزات به روز داریم. همانگونه که علم امروز تکنولوژی فردا را تولید می‌کند، برای تولید علم جدید هم نیاز به تکنولوژی داریم. 

وزیر علوم به نقاط قوت آموزش عالی هم اشاره کرد و گفت: وجود ۸۰۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و ۸۰ هزار عضو هیأت علمی انگیزه ظرفیت بالا برای ارائه و انجام کارهای پژوهشی است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول