اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تحول در حوزه زنان و خانواده با ایجاد ستادی در دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی از ایجاد 4 ستاد در دبیرخانه شورا خبر داد و گفت: با ایجاد ستاد زنان و خانواده تحولی در این حوزه خواهیم داشت.

تحول در حوزه زنان و خانواده با ایجاد ستادی در دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت سالگرد تاسیس شورا در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، گفت: تاکنون 4 دوره از عملکرد شورایعالی انقلاب فرهنگی گذشته است و در حال حاضر در دوره‌ای با عنوان قرارگاهی هستیم، فردا هم موضوع چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورا را در برنامه ای در دانشگاه تربیت مدرس بررسی می کنیم، این موضوع برای اولین بار در یک نهاد حاکمیتی در حال شکل گیری است و به همین دلیل از تجربیات افراد مجرب بهره می بریم.

وی با تشریح گزارش عملکرد یک ساله اخیر شورا افزود: در یک سال اخیر ما ۱۸ جلسه شورا برگزار کردیم که ۵۳ مصوبه داشتیم، جلسات شورای معین هم در کنار جلسات شورا برگزار می‌شود که در یک سال اخیر ۶۴ جلسه شورای معین هم برگزار کردیم.

خسروپناه ادامه داد: چهار ستاد در دبیرخانه شورا شکل گرفته که این ستادها هم جلسات متعددی برگزار کردند.

به گفته وی، سند تحول شورایعالی انقلاب فرهنگی پس از ساعت‌ها جلسه از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و ما آن را عملیاتی کردیم و چهار ستاد در شورا شکل گرفت که البته سه تا از شوراهای این چهار ستاد هم ایجاد شده است که با این ستادها بخصوص شورای خانواده و زنان ما تحول اساسی در این حوزه خواهیم داشت.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ستاد علم و فناوری، ستاد فرهنگی اجتماعی و ستاد تعلیم و تربیت هم با جدیت به دنبال کارها و برنامه ها هستند و میزهایی در این ستادها تعریف شده که هر میز هم چهار کار انجام می دهد.

خسروپناه افزود: ما برای اولین بار در شورا مرکز بسیار قوی تحت عنوان مرکز رصد، برنامه ریزی و ارزیابی داریم که این مرکز در حوزه علم و فناوری ۸۵ رصدخانه علم و فناوری در کشور را شناسایی کرده و کار رصد این حوزه را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مسأله حجاب گفت: طبق مصوبه شورا وظیفه راهبری و هدایتگری در مسأله عفاف و حجاب به عهده وزارت کشور است، البته ما در جلسات این وزارتخانه شرکت می کنیم؛ احساس کردیم در بعد راهبری کارویژه لازم انجام نشده به همین دلیل قرارگاهی در این زمینه شکل دادیم و در 10 محور کار کردیم.

دبیر شورای عالی درباره بازنگری کنکور نیز گفت: ما مصوبه کنکور را در شورا ابلاغ کردیم و امسال با موفقیت اجرا شد. عدالت آموزشی در این مصوبه تحقق حکیمانه بوده است با اینکه موانعی سر راه ما بود که اجرا نشود و نقدهایی داشتند اما با نمایندگان ذیرربط و ریاست محترم مجلس صحبت کردیم، مصوبه‌ای با رای پایین تصویب کردند که شورای نگهبان آن را رد کرد، من اطمینان می‌دهم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درسال های بعد نیز اجرا می‌شود و نمره معدل دبیرستان نیز لحاظ خواهد شد، ما یک حیات مجدد به کتاب و جایگاه معلم با این مصوبه می دهیم، قبل از این مصوبه همه دغدغشان کنکور بود اما این موضوع به حاشیه رانده شده است.
خسروپناه درمورد مباحث ورزشی گفت: انتظار بنده از وزارت ورزش بیشتر است. اجازه بدهید که درماه آینده گزارش‌ها را اعلام خواهم کرد. وزارت ورزش و جوانان که وزیر قبلی عارضه برایش ایجاد شد، وزیر جدید تا مستقر شود زمان می‌برد.

وی پیرامون تأثیر روسای ۳ قوه بر اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن قدردانی از سران۳ قوه در راستای اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و آنچه که در شورای معین مطرح و تصویب می شود، گفت: همواره حضور سران ۳ قوه هم در مصوبات صحن شورای عالی و هم مصوبات شورای معین فعال است، از سوی دیگر در اجرایی سازی مصوبات باز هم سران ۳ قوه مشارکت می‌کنند، برای مثال سند دانش بنیان امنیت غذایی داریم، وقتی این سند ابلاغ شد برخی کشورهای استکباری نعره شان بلند شد و معترض بودند، برای اجرایی شدن این سند شخص رئیس جمهور و معاون اول جلسات متعددی داشتند و پیگیری کردند و فردا از این سند رونمایی خواهد شد.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره تدوین اساسنامه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور نیز گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور سازمان مهمی است که قرار است زیر نظر ریاست جمهوری باشد، با توجه به تکثری که در سنجش و ارزشیابی وجود دارد و نیاز به یک وحدت رویه وجود داشت ایجاد سازمان مذکور مصوب و توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

خسروپناه ادامه داد: در حال حاضر مشغول تدوین اصول حاکم بر اساسنامه هستیم، زمانی که تمام شود اساسنامه ابلاغ می شود. مسئولیت آن با ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در شوراهای این ستاد مرتب بحث و بررسی می شود. کارگروه و میز اختصاصی در این خصوص تشکیل شده است و در آینده نزدیک ابلاغ می شود.

وی در زمینه آخرین وضعیت آیین نامه ارتقا نیز گفت: مقام معظم رهبری در خصوص ارتقا اساتید و اینکه آیا مقالات محوریت داشته باشند یا خیر فرمایشات فراوانی داشتند دبیرخانه شورا برهمین اساس مجموعه ۹۰ صفحه ای از منظومه فکری رهبری در خصوص آیین نامه ارتقا را تهیه کردو از آن نموداری تهیه شده است در حال حاضر با کمک نخبگان علمی کشور اصول حاکم برآیین نامه در ستاد علم و فناوری را مصوب کردیم.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وزارتخانه های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد همکاری خوبی در این زمینه داشته اند، در کل دانشگاه های کشور هیات های اندیشه ورز علم و فناوری راه اندازی شده است و اصول حاکمی که در دبیرخانه با کمک وزارتخانه های مذکور و دانشگاه آزاد کارکردیم برای تمام دانشگاه ها ارسال کردیم این هیات ها نظر خود را ارائه می دهند آیین نامه ای که وزارت علوم تدوین کرده است براساس این اصول حاکم بازنگری خواهد شد. در آینده نزدیک مصوبات آن را در شورا خواهیم داشت و تا آخر سال ابلاغ شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول