اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

حمایت 10 برابری از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در دانشگاه تهران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از حمایت 10 برابری از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در دانشگاه تهران خبر داد.

حمایت 10 برابری از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در دانشگاه تهران

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری ملی از ۱۹ آبان آغاز شد و تا ۲۵ آبان ماه ادامه دارد، با توجه به اینکه در هفته پژوهش هستیم در گفت‌وگویی با مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از وضعیت پژوهش در این دانشگاه و نحوه حمایت‌ها از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها پرسیدیم.

مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: دانشگاه وظیفه‌هایی را دارد و یک‌سری نسل‌هایی را عوض می‌کند، ما در نسل اول نسل آموزش را داشتیم که می‌گفتیم دفاع از حقیقت در آموزش اعمال شود و در نسل های بعدی در بحث پژوهش می گفتیم «کشف در طبیعت» باید انجام شود و در بحث فناوری، «خلق ثروت» را تعریف می‌کنند، در این بین می‌گویند باید دانشگاه در کنار صنعت باشد و در گاهی مواقع می‌گویند دانشگاه باید در کنار صنعت، حکومت و جامعه قرار بگیرد. 

* ما به همه نوع مقاله در کشور نیاز داریم

وی افزود: ما به همه نوع مقاله در کشور نیاز داریم، یعنی هم به مقالاتی که کشف طبیعت و کشف قوانین را دارد و مقالات خوبی را در لبه علم تولید می‌کند که گاهی شاید کاربردی نباشد ولی در گذر زمان مورد توجه و نیاز قرار بگیرد و هم به مقالات کاربردی.

فکور ادامه داد: ما در معاونت پژوهشی دانشگاه تهران یک اداره کل را ایجاد کردیم تا پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را تا حدی که توان داریم حمایت کنیم و باتوجه به مدیریتی که هیأت امنا به ما داده است، حمایت ۱۰ برابری از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها انجام می دهیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول