اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

جزئیات برنامه‌های دانشگاه تهران به مناسبت هفته پژوهش اعلام شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران برنامه‌های این دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش را تشریح کرد.

جزئیات برنامه‌های دانشگاه تهران به مناسبت هفته پژوهش اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست خبری مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در آستانه هفته ملی پژوهش و فناوری در دانشگاه تهران برگزار شد‌، فکور ثقیه در این نشست گفت: در شروع کار روز دانشجو و استکبار ستیزی را تبریک میگویم، در این نشست قصد دارم برنامه های دانشگاه تهران برای هفته پژوهش را شرح دهم، اگر بخواهیم گزارشی را درباره جشنواره فناوری بگوییم به این صورت است که در جشنواره فناوری ما از ۵۳ نفر و ۳ واحد نمونه و پیشکسوت نمونه تقدیر می شود.

وی افزود پژوهشگر برجسته کسی است که بالاترین امتیاز را در همه موارد کسب کرده باشد و ۵ نفر پژوهشگر برجسته دانشگاه تهران در هفته پژوهش تقدیر می‌شوند، این تقدیر مرتبط با دستاوردهای این افراد در ۵ سال اخیر فعالیـت‌ها است و از ۹ نفر به عنوان پژوهشگر جوان نمونه تقدیر می کنیم.

فکور با بیان اینکه هرساله برنامه های جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود، گفت: از ۵ مورد رساله نمونه و ۵ پایان نامه ارشد هم تقدیر می کنیم، آزمایشگاه و کتابخانه نمونه نیز معرفی می شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما به سمت تقدیر از فناوران نمونه است، اظهار داشت: یک مدیر پژوهشی نمونه هم معرفی خواهد شد و به فعال ترین مدیر پژوهشی جایزه و لوح تقدیر می‌دهیم و ۵۳ پژوهشگر هم تقدیر می‌شوند.

معاون دانشگاه تهران درباره ارتباط دانشگاه با صنعت نیز عنوان کرد: مهم ترین طرح‌های کلان ما با توسعه تجارت الکترونیک، شرکت زیست فناوران، شرکت مس و  شاپرک است؛ اعتبار قراردادهای ما در سال ۱۴۰۲ تا این لحظه ۱۹۷میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در بحث پژوهش هرساله نمایشگاه فناوری و فن‌بازار را برگزار می‌شوند و دانشگاه تهران هم شرکت می‌کند که در این نمایشگاه ۷۴ محصول را خواهیم داشت و ۷ دستاورد برای رونمایی ارائه دادیم.

* بازدید دانشجویی از  نمایشگاه فناوری
فکور گفت: بازدید دانشجویی را به صورت سیستماتیک از نمایشگاه فناوری برنامه ریزی کردیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول