اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

اختصاص امتیاز ویژه برای پایان‌نامه‌های در راستای نیاز کشور

مدیرکل توسعه و سیاستگذاری پژوهشی دانشگاه تهران از فعالیت‌هایی که در زمینه مسأله محور شدن پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها انجام شده است، خبر داد.

اختصاص امتیاز ویژه برای پایان‌نامه‌های در راستای نیاز کشور

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، زمان برگزاری هفته پژوهش و فناوری استانی اروزهای ۱۱ تا ۱۷ آذرماه و زمان برگزاری هفته پژوهش و فناوری ملی روزهای ۱۹ تا ۲۵ آذرماه اعلام شده است، همچنین زمان برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار هم روزهای ۲۰ تا ۲۲ آذرماه در نظر گرفته شده است.

از این رو با محمدرضا نقوی، مدیرکل توسعه و سیاستگذاری پژوهشی دانشگاه تهران درباره پژوهش در کشور به گفت‌وگو پرداختیم.

محمدرضا نقوی، مدیرکل توسعه و سیاستگذاری پژوهشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: خیلی بر مساله‌محور شدن پژوهش ها تاکید داریم و در آیتم انتخاب پایان‌نامه برگزیده یکی از مواردی که گذاشتیم مبنی بر این است که فرد اگر پایان‌نامه‌اش در راستای حل نیاز‌های کشور باشد؛ امتیازی خاص را دریافت کند.

وی افزود: از هر کمسیون یک پایان‌نامه برگزیده می‌شود و اگر پایان‌نامه در راستای ارتباط جامعه با صنعت نیز باشد و مشکلات جامعه را حل کند، امتیازی ویژه را کسب می‌کند. ما برگزیدگان فناور داریم که حتما باید فناوری به روز داشته باشند و مشکلات جامعه را حل کنند.

نقوی در مورد برنامه‌های ‌های دفتر توسعه و سیاستگذاری پژوهشی در خصوص تولیدات علمی متناسب با شرایط روز نیز گفت: ما گرنت پژوهش‌هایی که مسئولیت اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهند بالا برده‌ایم.

نقوی با بیان اینکه انتخاب پژوهشگر برتر براساس معیارهای کمی و کیفی است، توضیح داد: معیارهای کمی، تعداد مقالات، کتاب‌ها، پتنت و ثبت اختراع، کنفرانس بین‌المللی یا داخلی و... است و یک قسمت کیفی هم داریم که آن هم بخش‌های مختلفی دارد و یکی از آن بخش‌های کیفی مورد نظر ما بحث پرداختن به موضوعات روز و مسئولیت اجتماعی است.

نقوی ادامه داد: مساله‌محوری ارتباط با جامعه و صنعت است که در این زمینه یک اداره کل جدیدی را ایجاد کردیم، این اداره کل وظیفه دارد تا در جامعه باشد و مشکلات را شناسایی کند.

* حمایت مالی ۳ برابری برای پایان‌نامه‌های مساله‌محور

وی افزود: در بحث به روز شدن پایان‌نامه‌ها نیز باید بگوییم که پایان‌نامه‌ها در دو بخش آموزشی و پژوهشی هستند و در بخش پژوهشی برنامه‌ای داریم که اگر  پایان‌نامه‌ها در راستای حل مشکلات کشور باشد، تا حد سه برابر حمایت مالی کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول