اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

فعالیت‌های انتخاباتی در کرمان رصد می‌شوند

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: فعالیت‌های انتخاباتی به‌صورت خصوصی و جلسات خانگی در حال انجام است و مورد رصد قرار گرفته‌اند، چنانچه مغایر با مقررات عمل کنند، بر اساس قانون پیگیری خواهند شد.

فعالیت‌های انتخاباتی در کرمان رصد می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید مهدی قویدل در سومین جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی با بیان اینکه ۱۰۱ عنوان جرم و تخلف انتخاباتی اتخاذ شده است، اظهار داشت: عناوین در چهار مقطع قبل از شروع قانونی تبلیغات انتخاباتی (۲۴ عنوان)، در روزهای قانونی و پیش از روز اخذ رای (۳۲ عنوان)، روز اخذ رای (۳۸ عنوان) ، روز پس از اخذ رای(۷ عنوان) و ۷۲ عنوان راهکار پیشگیری از جرائم انتخاباتی اتخاذ شده که به حوزه‌های انتخاباتی استان ارسال شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: طبق مصوبه نهم تشکیل شعب رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان، طی مکاتبه‌ای که با حوزه‌های قضائی استان اعلام شده است تعداد ۴۷ شعبه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تعیین شده است.

این مقام قضایی با تاکید بر ضرورت آخرین وضعیت روند اجرائی انتخابات با توجه به کلیات زمانبندی شده و اعلام به دبیرخانه، افزود: امور اجرائی از سوی ستادهای انتخابات استانداری و فرمانداری تابعه برنامه‌ریزی و در حال انجام است، تاکنون مشکلی گزارش یا مشاهده نشده است.

قویدل عنوان کرد: بر اساس اخبار واصله و تحلیل آنان فعالیت‌های انتخاباتی به شکل تشکیل جلسات خانگی، خصوصی و رایزنی‌های معمول شروع و در حال انجام است که مورد رصد قرار گرفته‌اند و چنانچه مغایر مقررات عمل کنند، براساس قانون مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: اطلاع‌رسانی و تشریح و توضیح مفاد قانون، جرائم و مجازات‌های قانونی از طریق رسانه به‌ویژه قانون جدید، همکاری در تولید برنامه مبتنی بر هم‌افزایی و اجرای برنامه‌هایی که موجب حضور حداکثری است، اطلاع‌رسانی اقدامات ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی به عنوان عضو ستاد و کمیته‌های آن نیز از مهمترین اقدامات این حوزه هستند.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه فعالیت احزاب، گروه‌ها، جریانات سیاسی و غیره باید مورد پایش مستمر قرار گیرد، گفت: ضرورت دارد که توجیه و تذکرات لازم به موقع داده شود و در صورت تکرار و بی‌توجهی، پرونده جهت بررسی به شعب ویژه ارجاع شود.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در ادامه جلسه تاکید کرد: برابر قانون جدید آموزش‌های لازم به تمام دست‌اندرکاران انتخاباتی باید داده شود، لذا برگزاری دورهای آموزشی، تهیه متون و محتوای آموزشی نیز باید در دستور کار قرار گیرد و جلسات و نشست‌های توجیهی با احزاب و جریانات سیاسی نیز مستمرا برگزار شود.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول