اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مرگ ۵۲ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۵۲ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند‌

مرگ ۵۲ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمیدرضا اکبری در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 تن و 441 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و در همین راستا 913 نفر نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد از انهدام 6 باند توزیع مواد مخدر خبر داد و افزود: 209 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر به همراه 8 قبضه سلاح قاچاقچیان نیز توقیف شد.

اکبری به پاکسازی مناطق آلوده اشاره و عنوان کرد: 132 هزار و 105 عدد قرص روانگردان نیز کشف شد.

همچنین سعید جاودان سیرت با اشاره به اینکه ۵۹ مرکز ترک اعتیاد در استان فعال است، گفت: ۸۵۰۰ نفر در این مراکز تحت درمان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال ۱۴۰۰ ، ۶۶ نفر و سال گذشته نیز ۵۲ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

لزوم استانداردسازی مراکز ترک اعتیاد در استان

در پایان هم سید جواد هاشمی مهر از نقش نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ قدردانی کرد و گفت: مبارزه با پدیده شوم و خانمان سوز مواد مخدر یک کار فردی و گروهی نیست بلکه همگانی است و نیازمند مشارکت همه دستگاه ها است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه خانواده در معرض آسیب هستند لذا طرح های پیشگیرانه از جمله آگاه سازی مردم از دانش آموزان گرفته تا سایر آحاد جامعه می تواند موثر باشد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم گفت: خوشبختانه رسانه های استان در مبارزه با آسیب های اجتماعی خصوصا مواد مخدر همراه هستند و از هیچ تلاشی برای آگاه‌سازی خانواده ها دریغ ندارند.

هاشمی مهر با اشاره به حادثه تلخ کمپ لنگرود ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این حادثه گفت: استانداردسازی و ایمن‌سازی و مراکز و کمپ های ترک اعتیاد با جدیت دنبال شود تا حادثه تلخی که در استان گیلان رخ داد را در کهگیلویه و بویراحمد شاهد نباشیم.

وی بیان کرد: مراکز ترک اعتیادی هم در سطح استان به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند و هیچ مجوزی ندارند که تعطیل شوند و مراکزی که دارای مجوز هستند نسبت به استانداردسازی و ایمن سازی اقدام کنند در غیر اینصورت پلمب شوند.

هاشمی مهر در ادامه با بیان اینکه فرمانداران در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیشتر پای کار باشند و جلسات بیشتری تشکیل دهند، گفت: عملکرد برخی فرمانداران در این خصوص راضی کننده نیست و می طلبد با مسئولیت بیشتری پای کار باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول