اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی در باشت

با حضور مسوولان استانی و شهرستانی مشکلات حوزه فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی در باشت مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی در باشت

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت مسعود نوری در نشست شورای اداری باشت اظهار کرد: انتخابات پیش رو نباید مدیران را نسبت به تهدیدهای اجتماعی در جامعه دور کند و باید همچنان دغدغه‌مند باشند و عملکرد ادارات در زمینه آسیب های اجتماعی رصد خواهد شد.

نوری گفت: تغییرات در روش زندگی و فرهنگ جوامع و نحوه تعامل با جنس مخالف نیز از تبعات منفی فضای مجازی بر روابط افراد است.

وی ابراز کرد: با توجه به حجم بالای استفاده جوانان از فضای مجازی آموزش استفاده درست از ابزارهای نوین و فضای مجازی به آنان هم باید به صورت جدی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

نوری تصریح کرد: در زمینه آسیب های اجتماعی طرح های مختلفی از جمله کاهش پدیده زنان آسیب دیده، خودکشی، طلاق و اعتیاد و نشاط اجتماعی و فرزند آوری امسال در استان انجام شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار و فعالیت در حوزه فرهنگی مقوله ای بسیار مهم و حساس بوده که نیاز به دلسوزی، تداوم و صبر دارد. 

وی تصریح کرد: متاسفانه در حوزه فرهنگی آنچنان که باید اقداماتی انجام نشده و از نیاز جوانان به نرم افزاهای فرهنگی و برنامه ریزی های منظم غفلت شده است.

نوری تصریح کرد: اجرایی کردن نقشه مهندسی فرهنگی جز اولویت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بود که انجام شد.

وی اظهار کرد: افزایش رسانه‌ها در استان به یک معضل اجتماعی تبدیل شده که باید متولیان امر در این زمینه نظارت داشته باشند.

فرماندار باشت گفت: با توجه به اینکه دشمن فرهنگ و اجتماع را هدف قرار داده به کار و جهاد در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیاز است.

نادر گرامی فرماندار هم ابراز کرد: بسیازی از مشکلات و معضلات اجتماعی با رشد فرهنگی از بین خواهد رفت و مسیر جامعه را به سوی اعتلا پیش می‌برد.

امام جمعه باشت گفت: بیشتر آسیب های اجتماعی به دلیل فرهنگ منفی است که در جامعه رشد پیدا کرده و به تدریج معضلاتی در جامعه ایجاد می کنند.

حجت‌الاسلام امید گنجه  ابراز کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند از طریق فضای مجازی هویت جوانان ما را مورد حمله و تهاجم قرار دهد.

وی ادامه داد: استفاده نادرست از فضای مجازی جوانان را از واقعیت‌های جامعه دور می‌کند.

گنجه ای تصریح کرد: درگیر بودن بیش از اندازه قشر جوان با فضاها و شبکه‌های مجازی معضلات اجتماعی از جمله بحران هویت، اختلالات روانی و تعارض شخصیتی و رفتاری ایجاد می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول