گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ برخی افراد به تحصیل در خارج از کشور و بهرهمندی از بهترین خدمات رفاهی و آموزشی علاقه دارند، اما عدم آشنایی با نحوه اعزام دانشجو به خارج از کشور و شرایط آن برای آنان باعث ایجاد مشکل شده و موانعی را برای رسیدن به موفقیت ایجاد میکند؛ در حال حاضر موسسهها و شرکتهای زیادی برای اعزام دانشجو به وجود آمده است که این مؤسسهها شرایط و سیاستهای خودشان را دارند و افراد با بررسی دقیق شرایط شرکتهای مختلف میتوانند بهترین مرکز را انتخاب کنند.
میز دانشجو در این قسمت به سؤالات متداول دانشجویان درباره تمدید مجوز مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور پاسخ میدهد.
سوال: چرا امکان ثبت درخواست برای من نیست و سامانه پیام خطا میدهد؟
باید از درگاه ملی مجوزها به نشانیg4b.ir اقدام کنید و پس از ثبت اطلاعات در آن سامانه به سامانه سجاد ارجاع داده میشوید و در نهایت درخواست خود را در سامانه سجاد ثبت و کد پیگیری دریافت کنید.
سوال: درخواست ثبت شده را چگونه می توانم پیگیری کنیم؟
ابتدا وارد سامانه شوید، سپس از منوی کارتابل، وضعیت رسیدگی به درخواست خود را مشاهده و پیگیری کنید.
سوال: من بعضی از اطلاعات درخواست خود را اشتباه وارد کردهام، آیا میتوانم درخواست خود را ویرایش کنم؟
بله - برای ویرایش درخواست باید با اداره مؤسسات اعزام دانشجو تماس بگیرید تا درخواست شما را برای ویرایش به کارتابل شما بازگردانند.
سوال: پس از ثبت درخواست و کد پیگیری درخواست به کدام اداره ارسال میشود؟
به اداره مؤسسات اعزام دانشجو ارسال میشود.
سوال: چرا منوی درخواست مجوز مؤسسات وجود ندارد؟
توجه کنید اگر حتی یکی از شرایط اعلام شده را نداشته باشید( مانند تأهل و یا کارت پایان خدمت ) منوی درخواست برای شما نمایش داده نخواهد شد.
سوال: شرایط ثبت درخواست مجوز موسسات اعزام چیست؟
متقاضی حتما باید متأهل باشد، در زمان ثبت درخواست حداقل ۳۰ سال تمام باشد وحداقل دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر باشد.
پایان پیام/