اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| پاسخ به سؤالات متداول درباره صدور مجوز مؤسسات اعزام به خارج از کشور

برخی از دانشجویان برای پذیرش تحصیلی خود با مشکلاتی مواجه‌ هستند که باید به مؤسسات اعزام دانشجوی دارای مجوز رسمی مراجعه کنند، میز دانشجو در این قسمت به سؤالات پرتکرار دانشجویان در این باره پاسخ می‌دهد.

میز دانشجو| پاسخ به سؤالات متداول درباره صدور مجوز مؤسسات اعزام به خارج از کشور

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی کنند که در این زمینه باید به مؤسسات اعزام دانشجو دارای مجوز رسمی مراجعه کنند در این صورت ضمن ارتقای دانش و مهارت‌های خود از راهی قانونی و مطمئن بستر مناسبی را برای به دست آوردن شغلی ایده‌ال فراهم می‌کنند.

میز دانشجو در این قسمت به سؤالات متداول دانشجویان درباره صدور مجوز مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور پاسخ می‌دهد.

سوال: دانشجویان چه دانشگاه‌هایی می‌توانند از طریق سامانه سجاد گواهی اشتغال به تحصیل دریافت کنند؟

دانشجویان دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم، غیر انتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای امکان دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از طریق این سامانه را دارند. دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی از طریق فرایند صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان خارج ذیل خدمات اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج ، امکان دریافت این گواهی را دارند. گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در این سامانه صادر نمی‌شود.

سوال: زمانی که درخواست گواهی اشتغال به تحصیل ثبت می‌کنم، با این پیام مواجه می‌شوم که شما در دو دانشگاه شاغل به تحصیل هستید. امکان صدور گواهی وجود ندارد. برای رفع این مشکل چه راهکاری وجود دارد؟

گواهی اشتغال به تحصیل، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها صادر می‌شود. شما می‌توانید سوابق تحصیلی خود را در سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم به نشانیhttp://estelam.msrt.ir  مشاهده کنید و در صورت وجود هرگونه مغایرت، مشکل را با دانشگاه مربوطه مطرح و رفع کنید.

سوال: در فرم ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل، نام رشته تحصیلی نمایش داده نمی‌شود و امکان وارد کردن آن نیز وجود ندارد.

گواهی اشتغال به تحصیل، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها صادر می‌شود. شما می‌توانید سوابق تحصیلی خود را در سامانه استعلام مدرک تحصیی وزارت علوم به نشانی http://estelam.msrt.ir  مشاهده کنید و در صورت وجود هرگونه مغایرت، مشکل را با دانشگاه مربوطه مطرح و رفع کنید.

سوال: در سامانه پرداخت انجام شده ولی فایل گواهی دریافت نشده است.

در صورتی که در فرم ثبت درخواست، نام سازمان مخاطب را از لیست سازمان‌های موجود در سامانه انتخاب کردید، گواهی شما بلافاصله پس از پرداخت صادر شده و در کارتابل قابل مشاهده و دریافت است. اگر نام سازمان مخاطب شما در لیست موجود نیست، باید گزینه سایر را انتخاب و نام سازمان مخاطب را وارد کنید. در این حالت، درخواست شما باید توسط کارشناس بررسی شود که حداکثر در دو روز کاری انجام می شود. پس از تأیید کارشناس، گواهی صادر شده و در کارتابل قابل دریافت خواهد بود.

سوال: برای دریافت تأییدیه گواهی اشتغال به تحصیل برای ترجمه چه اقدامی انجام دهم؟

برای دریافت این تأییدیه، دو مسیر امکانپذیر است. 

مسیر اول: دریافت گواهی اشتغال به تحصیل بدون مخاطب (برای ترجمه) از سامانه سجاد.

مسیر دوم: دریافت گواهی اشتغال به تحصیل بدون مخاطب از دانشگاه و بارگذاری در سامانه سجاد- درخواست تأیید مدارک برای ترجمه رسمی. در این روال کارشناس دانشگاه و سازمان باید گواهی را در سامانه تایید کند تا کد صحت صادر شود.

سوال: با اینکه دانشجوی دانشگاه دولتی وزارت علوم، غیر انتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای هستم، با پیام بر اساس اطلاعات دریافتی از دانشگاه شما شاغل به تحصیل نیستید. برای پیگیری به دانشگاه مراجعه کنید مواجه می‌شوم.

گواهی اشتغال به تحصیل، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها صادر می‌شود. شما می‌توانید سوابق تحصیلی خود را در سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم به نشانی http://estelam.msrt.ir  مشاهده کنید و در صورت وجود هرگونه مغایرت، مشکل را با دانشگاه مربوطه مطرح و رفع کنید.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول