اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سند برنامه صبحگاهی مدارس در سمنان تدوین می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از تلاش برای تدوین سند برنامه صبحگاهی مدارس در این استان خبر داد.

سند برنامه صبحگاهی مدارس در سمنان تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صبح امروز سومین جلسه تدوین سند برنامه صبحگاهی با حضور معاونان پرورشی و فرهنگی، آموزش متوسطه، تربیت‌بدنی، آموزش ابتدایی و رؤسای امور فعالیت‌های دانش‌آموزی، اداره مشارکت‌ها، اداره شاهد و ایثارگران، اداره فرهنگی، هنری و کارشناس مسؤول و کارشناس فرهنگی و هنری در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سمنان برگزار شد.

علی‌اکبر عرب‌خراسانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در این نشست، در راستای اجرای هدفمند برنامه آغازین مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه صبحگاهی، یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است که باعث وحدت رویه و ایجاد آمادگی به‌منظور فرآیند یادگیری، برقراری نظم، تقویت روحیه همکاری، افزایش اعتماد به نفس و مسؤولیت‌پذیری دانش‌آموزان می‌شود، باید چارچوب مناسبی با محتوای درست برای آن تهیه شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین نیز در این برنامه گنجانده می‌شود، بر الزامی بودن اجرای برنامه صبحگاهی در واحدهای آموزشی تأکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: کمیته برنامه‌ریزی مراسم آغازین استان تشکیل شده و امید است با هم‌فکری و هم‌افزایی بتوانیم برنامه کاملی با چارچوب مناسب و محتوای درست، با توجه به جنسیت، مقطع سنی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی، تهیه و به مدارس ارسال کنیم.

عرب‌خراسانی یادآور شد: مراسم صبحگاهی می‌تواند با تدبیر مدیران و بهره‌مندی از ظرفیت معلمان و قابلیت‌های مربیان، مشاوران، معاونان و تشکل‌های دانش‌آموزی پربارتر برگزار شود.

وی تصریح کرد: در این طرح، مدارس خاص می‌توانند طلایه‌دار برنامه‌ها باشند و کلیپ‌های خود را به‌منظور ترغیب و آگاهی به مدارس دیگر ارسال کنند.

اعضای حاضر در نشست، نظرها و دیدگاه‌های خود را بیان کردند و مصوب شد تا برنامه‌های پیشنهادی واحدها برای تدوین به معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ارسال شود.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول