اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

عصرهای فعال در مدارس استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از پیش‌بینی عصرهای فعال در مدارس این استان خبر داد و گفت: مدارس در نوبت عصر هم فعال باشند و در قالب فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و علمی به دانش‌آموزان خدمات ارائه دهند.

عصرهای فعال در مدارس استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عصر امروز در نشست همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان سمنان برگزار شد، ضمن شکرگزاری از خالق متعال برای قرار گرفتن در مسیر تعلیم و تربیت و خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان در سنگر علم و دانش اظهار کرد: هدف ما این است که انسان تحصیل‌کرده با تعهد، انسان فرهیخته و شهروند به معنی واقعی، تحویل جامعه دهیم.

وی از امام‌ جمعه سمنان در جایگاه پدر معنوی استان و استاندار سمنان به‌عنوان پدر اجرایی استان، خواست تا با حمایت همه‌جانبه خود پیگیر مصوبات قابل اجرا در آموزش و پرورش باشند و آن را به مرحله عملیاتی برسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن قدردانی از امام جمعه سمنان با بیان اینکه پرورش اولویت اصلی ما است، افزود: تربیت بصری اردوی راهیان نور و حتی تربیت لسانی راویان آن، اثرگذار است.

وزیری با اشاره به هزینه هشت ‌و نیم میلیارد تومانی در حوزه تعلیم و تربیت، تأکید کرد: هزینه در این بخش در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده است.

اختصاص ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش به حقوق کارکنان 

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد بودجه تخصیصی آموزش و پرورش به حقوق و مزایای کارکنان اختصاص دارد، گفت: تغییر و تحولات باید هم در آموزش و پرورش و هم در حوزه علمیه اتفاق بیفتد و باید مسائل موجود را از منشأ حل و فصل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به بحران عقلانیت و کم‌توجهی به مسائل و موضوعات دینی در مدارس، خاطرنشان کرد: طرح‌های حوزه باید در تمامی مدارس به‌ویژه در مدارس غیرانتفاعی اجرایی شود؛ چراکه ما برابر تمامی جامعه هدفی که از زیر تابلوی مدرسه و آموزش و پرورش رد می‌شوند، مسؤول هستیم.

وزیری تصریح کرد: ضوابط و مقررات باید باشد و عصرهای فعال را پیش‌بینی می‌کنیم تا مدارس در نوبت عصر هم فعال باشند و در قالب فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و علمی به دانش‌آموزان خدمات ارائه دهند و در ازای ارائه فعالیت‌های پرورشی، هزینه دریافت کنیم تا دانش‌آموزان و والدین این برنامه‌ها را جدی بگیرند و نسبت به حضور در فعالیت‌ها منظم باشند و به آن اهمیت دهند.

وی تأکید کرد: از اردوگاه‌ها و امکانات آموزش و پرورش ازجمله حق عضویت، تولید فیلم، خرید مجلات و ... به‌صورت دوجانبه بهره‌برداری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با پیشنهاد تشکیل شورای سیاست‌گذاری، تصریح کرد: آموزش و پرورش و حوزه علمیه با گسترش هم‌افزایی و هم‌اندیشی بیش از پیش در کنار یکدیگر به فعالیت‌های اثرگذار تربیتی بپردازند.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول