اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ویژگی‌های دانشجوی تراز انقلاب از منظر رئیس دانشگاه شهید بهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی دانشجوی تراز انقلاب را دانشجویی دانست که تمام مسائل مربوط به انقلاب، کشور و مردم برایش مهم باشد.

ویژگی‌های دانشجوی تراز انقلاب از منظر رئیس دانشگاه شهید بهشتی

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجو باید پرسشگر، جریان ساز، گفتمان ساز و تحول خواه باشد و در این مسیر قضاوت‌های صحیح داشته باشد، دانشجوی تراز اسلام و انقلاب به زندگی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انتخاب هدف متعالی تمرکز دارد و از خلط مفهوم و مصداق پرهیز می‌کند و اسلام را با مسلمانی‌های ضعیف خلط نمی‌کند، دانشجو، نیروی فهیم جامعه است و باید بانشاط و باانگیزه و با تلاش­‌های نوآورانه‌­ای برای حل مشکلات کشور  گام بردارد؛ در آستانه روز دانشجو از رئیس دانشگاه شهید بهشتی درباره ویژگی دانشجوی تراز اسلام و انقلاب اسلامی سؤال کردیم.

سیدمحمود آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره ویژگی‌های دانشگاه تراز انقلاب گفت: دانشجویان تراز انقلاب باید ویژگی‌های رزمنده‌ای را داشته باشند که در حال جنگیدن در خط مقدم هستند؛ یعنی در عین حالی که دقت کامل دارند تا هیچ خطری برای نظام و سیستم نداشته باشند باید کارشان را هم به نحو احسن انجام دهند.

* نمی‌توانم بپذیرم دانشجوی تراز انقلاب مجری قانون و معلم اخلاق نباشد

وی افزود: من نمی‌توانم بپذیریم دانشجوی تراز انقلاب شاگرد اول نباشد؛ نمی‌توانم بپذیریم دانشجوی تراز انقلاب خودش مجری قانون و معلم اخلاق نباشد؛ همه این مسائل در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک دانشجو ساخته شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه گفت: در حال حاضر مقداری معکوس پیش می‌رویم؛ یعنی دانشجویی از نظر اخلاقی خوب است اما از نظر علمی در سطح ضعیف‌تری قرار دارد یا برعکس از نظر علمی خوب است اما از نظر فرهنگی سطح پایینی دارد.  

آقامیری خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم و هدف‌مان ائتلای اخلاق حرفه‌ای و سرمایه اجتماعی با شعار دانشگاه اخلاق‌مدار است. 

وی گفت: دانشجویی می‌تواند دانشجوی تراز انقلاب باشد که همه مسائل مربوط به انقلاب، کشور و مردم برایش مهم باشد. اگر کسی اینگونه باشد نه با یک مسأله کوچک جا می‌زند، نه سریع از کوره درمی‌رود و نه با یک ناهنجاری همه چیز را متلاشی می‌کند و در برخورد با افراد هم سعی می‌کند اخلاق را حفظ می‌کند و در عین حال سعی می‌کند شاگرد اول و معلم باشد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول