اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

افزایش تعداد مقالات پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی با ضریب 20 درصد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط پژوهشی دانشگاه به نسبت تعداد مقالات قابل قبول و پذیرش است، گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد مقالات پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی با ضریب ۲۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش تعداد مقالات پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی با ضریب 20 درصد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سید محمود آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: دانشگاه شهید بهشتی، یکی از جامع‌ترین دانشگاه‌های بزرگ ایران است که در رتبه بندی جهانی هم حضور دارد و نقش ویژه‌ای برای این دانشگاه متصور هستیم.

وی افزود: این دانشگاه در ۴ پردیس ولنجک، عباس‌پور، زیرآب و اکباتان فعال است. همچنین در حدود ۲۰ هزار دانشجو در رشته‌های علوم انسانی، هنر، حقوق و... داریم که می‌توان گفت در رشته‌های علوم انسانی جزء دانشگاه‌های سرآمد هستیم.

آقامیری گفت: در رشته‌هایی مانند فنی مهندسی، دانشگاه به وزارت نیرو نیز سرویس می‌دهد، دانشگاه ۲۰ دانشکده فعال داشته که امسال به ۲۳ دانشکده افزایش می‌یابد، همچنین شهید بهشتی ۱۰ پژوهشکده دارد که در ایران منحصربه‌فرد است.

وی اضافه کرد: دانشگاه شهید بهشتی سال گذشته با التهاباتی روبه‌رو بود که تا حدودی تمرکز دانشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد تهاجم قرار داده بود اما خوشبختانه امسال سعی کردیم سال تحصیلی جدید با آرامش و عادی‌ آغاز شود.

 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: در حال حاضر شرایط پژوهشی دانشگاه به نسبت تعداد مقالات قابل قبول و پذیرش است، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد مقالات با ضریب ۲۰ درصد افزایش داشته است.

آقامیری گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که تأکید به زبان فارسی و حضور در مجلات تولید علم به زبان فارسی دارند، امیدواریم بتوانیم در این زمینه در جایگاهی قرار گیریم تا برای مجلات جهانی شرایط خوبی از نظر مقاله داشته باشیم، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم دانشگاهی مانند دانشگاه بریکس. در ایران داشته باشیم .

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: امسال معضل خوابگاهی نداشتیم و قبل از اینکه دانشجویان به تهران بیایند خوابگاه در اختیارشان قرار دادیم.

وی گفت: ‌در حال حاضر حدود ۵۶ تا ۶۰ انجمن علمی دانشجویی داریم که دو هفته پیش انتخابات داشتند، متأسفانه دانشگاه شورای صنفی ندارد و تلاش می‌کنیم شورای صنفی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راه‌اندازی کنیم که در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ نفر در قالب مشاور مسؤولیت این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده دارند.

آقامیری به موضوع جذب اعضای هیات علمی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سعی کردیم برایند پایه تشویقی اعضای هیات علمی شکل بگیرد که در حال حاضر احکام ۱۳۵ پایه تشویقی در نظر گرفته شده و ۶۹ عضو هیات علمی جدید نیز استخدام کرده‌ایم. همچنین ۳۹ نفر تبدیل وضعیت پیدا کرده‌اند و سعی کردیم کمترین ارتباط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در انتظار برای شرایط علمی داشته باشیم.

وی افزود: با دانشگاه‌های منطقه مانند روسیه، آسیای میانه، عمان، عراق، کربلا، بیشترین ارتباط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم. همچنین با دانشگاه‌های ازبکستان، افغانستان، اندونزی و چین هم ارتباطاتی داریم که تلاش می‌کنیم منجر به ایجاد تفاهم‌نامه شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: در جذب پذیرش دانشجو جهش داشته‌ایم، به‌طوری‌که تعداد دانشجویان ما کم بود و اعتقاد داریم باید بحث دانشجویان خارجی جدی گرفته شود و امسال مراجعات دانشجویان خارجی‌مان نسبت به سال گذشته 4 برابر افزایش داشته است.

آقامیری به موضوع دانشجویان افغانستان اشاره کرد و گفت: بعد از اتفاقاتی که در افغانستان رخ داد و دانشجویان دختر با مشکلاتی مواجه شدند، ما اعلام کردیم 50 بورس به دانشجویان دختر افغانستانی قرار خواهیم داد که خوشبختانه این اتفاق افتاد و تا امروز 11 نفر از دختران افغانستانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جذب کرده‌ایم. همچنین از کشورهای دیگر در قالب پست دکتری و ویزیتینگ دانشجویانی داشتیم که فعال هستند.

وی اضافه کرد: سال تحصیلی امسال با جذب 400 دانشجوی پزشکی غیرایرانی در رشته زبان فارسی در دانشگاه آغاز شد.

 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی به بحث فرهنگی اشاره کرد و گفت: سعی کردیم حضور دانشجویان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اردوهای پیشرفت داشته باشیم و آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با موضوع پیشرفت کشور آشنا کنیم که مورد استقبال قرار گرفت و هفته گذشته 170 نفر از دانشجویان از منطقه پالایشگاه خلیج فارس بازدید داشتند.

آقامیری به مسائل سیاسی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تقریبا هیچ دانشجویی نداشته‌ایم که به دلیل مسائل سیاسی از درس عقب بماند که فقط یک نفر با چنین موضوعی مواجه بود که خوشبختانه در حال حاضر مشغول تحصیل است. وظیفه دانشگاه تربیت است.

وی ادامه داد: دانشگاه شهید بهشتی،‌ دانشگاهی است که با وزارت صنعت و تجارت ارتباط دارد که در این راه هم کارهای خوبی انجام داده و حرکتی پیش‌دستانه به سمت صنعت داشته است. قراردادی با وزارت صمت داریم که ما به عنوان دانشگاه معین در این قضیه به صورت جدی حرکت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: حرکت ما تلاش به صورت حرکت رو به جلوست و در بحث‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی تلاش می‌کنیم از وابستگی به دولت کم کنیم و با حل مشکلات جامعه، بخشی از این فشار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روی دولت برداریم.

آقامیری افزود: یکی از مشکلات اعضای هیات علمی نداشتن مسکن است و با توجه به گرانی‌ای که وجود دارد، اعضای هیات علمی از نداشتن مسکن رنج می‌برند. تلاش می‌کنیم این مسئله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق کمک‌های شهرداری، وزارت مسکن و بنیاد نخبگان و سازمان اوقاف، با مذاکراتی که داریم برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: اموال دانشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شناسایی کرده‌ایم و سعی می‌کنیم سرمایه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جهت منافع دانشگاه بهتر کنیم و بتوانیم مسأله مسکن اعضای علمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: امسال 250 نفر افزایش دانشجوی خارجی داشتیم که ظرف مدت 3 تا 4 سال آینده به تعداد معقول می‌رسیم. دانشجویان خارجی ما باید حتما در ایران باشند و زبان فارسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بلد باشند و فکر می‌کنیم یکی از راه‌های انتقال ما با کشورهای دیگر همین موضوع است.

* پایان تحریم دانشگاه شهید بهشتی

آقامیری به موضوع تحریم بودن این موضوع اشاره کرد و گفت: ۱۰ سال تحریم دانشگاه شهید بهشتی تمام شده و نامه‌ای تهیه شده که به اتحادیه اروپا اعلام کنیم و ما در حال حاضر باید با دانشگاه ما نیز مانند سایر دانشگاه‌ها برخورد شود، تحریم هیچ تأثیری در کارهای ما نداشته است. البته این موضوع روی مقالات اعضای هیات علمی تأثیر داشته که امیدواریم دیگر شاهد اشکال‌گیری کشورها در این قضیه نباشیم.

وی افزود: روز دانشجو نیز دانشگاه شهید بهشتی مانند دانشگاه‌های دیگر فعال است و تلاش می‌کنیم یکی از سران سه قوه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این روز در دانشگاه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی به امتحانات پایان ترم دانشجویان جدیدالورود اشاره کرد و گفت: دانشجویان جدیدالورود امسال با حدود ۱۵ روز تأخیر کلاس‌هایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کردند و ترم ۱۷ هفته است که باید پر شود. ان‌شاءالله مشکلی در برگزاری امتحانات نخواهیم داشت و تلاش می‌کنیم در موعد مقرر امتحانات دانشجویان برگزار شود.

بخش هایی از فیلم های مربوط به این نشست خبری را هم در زیر می توانید مشاهده کنید:

 

 

 

 

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول