اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معاون وزارت بهداشت: ۲ درصد علم دنیا در ایران تولید می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: از نظر جمعیت تنها یک درصد دنیا هستیم اما دو درصد تولید علم دنیا و یک چهارم تولید علم در منطقه به کشورمان اختصاص دارد.

معاون وزارت بهداشت: ۲ درصد علم دنیا در ایران تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، یونس پناهی امروز در دیدار با اساتید دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار کرد: ایران در رتبه 64 بخش فناوری قرار دارد، اگر بنا داریم در دنیا به مرجع تبدیل شویم باید ارتباطات بین المللی را ارتقا دهیم، تنها ۳۰ درصد میانگین تولید علم در کشور از این طریق است در صورتی که این رقم در کشورهای منطقه بیش از 60 درصد است.

وی با بیان اینکه برای ارتقا و افزایش تولید علم از طریق ارتباطات بین المللی باید دیپلمات علم پرور پرورش دهیم، افزود: درواقع دیپلمات علم پرور همانند دیپلمات سیاسی باید منافع کشور را در زمینه علم دنبال کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شعار سال گفت: باید در کنار تولید علم به فناوری نیز توجه کنیم  از نظر جمعیت تنها یک درصد دنیا هستیم اما دو درصد تولید علم دنیا و یک چهارم تولید علم در منطقه به کشورمان اختصاص دارد.

 رتبه فناوری ایران در سال ۲۰۱۴ در بین ۱۲۰ کشور جهان ۱۲۰ بود اما امروز این رتبه به ۶۴ ارتقا یافته‌ است 

پناهی از ارتقای رتبه فناوری ایران  خبر داد و بیان کرد: رتبه فناوری ایران در سال ۲۰۱۴ در بین ۱۲۰ کشور جهان ۱۲۰ بود اما امروز این رتبه به ۶۴ ارتقا یافته‌ است که باید  در کنار این موفقیت با مدیریت درست تولدی را به ثروت و سرمایه تبدیل کرده و بهره لازم را از فناوری برد.

رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی شتاب علمی کشور در حوزه سلامت را ۸.۳۳ درصد اعلام و اظهار کرد: به شدت به شتاب علمی در این زمینه نیازمند هستیم، که این مهم جز با توجه دانشگاه‌ها به تولید علم و فناوری امکان‌پذیر نخواهد بود.

پناهی بر لزوم توجه بیش از پیش به بیماری‌های قلبی و عروقی و مغز که امروز کشور با آن درگیر است، تاکید کرد و ادامه داد: در کنار این بیماری‌ها، توجه به موضوع جمعیت از اصل مهمی است که نباید از آن غافل شد.

 وی گفت: هدایت تحقیقات به سمت سلامت جامعه از اولویت‌هایی است که وزارت بهداشت به آن تاکید دارد و در کنار اینها از مسائل و مشکلات ریزگردها و آلودگی هوا و مشکلات روانی نیز غافل نیست.

 رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی همچنین خواستار توجه استان‌هابه مسائل بومی مختص به استان‌ها از جمله فشار خون و سرطان، مسائل و مشکلات محیط زیستی شد.

استان مرکزی سومین استان پیر کشور 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی سومین استان پیر کشور و از شهرهای آلوده کشور در حوزه آب و هوا است.

 علیرضا امانی نبود شرکت پخش دارود با وجود فعالیت ۵۰۰ شرکت دارو سازی در استان را از چالش‌های حوزه سلامت استان برشمرد و افزود:  ۱۲۵ طرح عمرانی در دولت سیزدهم در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تعریف شد که بهره برداری از ۴۵ طرح آغاز شده و  ۳۵ طرح نیز در دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

 پایان پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول