اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۴۶۵ نفر دانشجوی دندانپزشکی در سال جدید پذیرش شده است

معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: طی دو سال 3 هزار و 520 دانشجو به ظرفیت رشته پزشکی افزوده شده و ۴۶۵ نفر دانشجوی دندانپزشکی نیز در این مدت پذیرش شده است.

۴۶۵ نفر دانشجوی دندانپزشکی در سال جدید پذیرش شده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل باقری‌فرد ظهر امروز در افتتاح ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی توانبخشی اراک اظهار کرد: یکی از نیازهای جدی حوزه سلامت افزایش تعداد متخصص است که برای این مهم باید زیرساخت‌های لازم آن فراهم باشد.

 وی افزود: پزشکی عمومی نیز نیازمند فراهم بودن زیرساخت‌ها است و اگر زیرساخت‌ها نباید با افزایش ظرفیت پزشک عمومی نیز موافقت نمی‌شود. 

معاون آموزش وزارت بهداشت با بیان اینکه در استان افزایش ظرفیت با پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی انجام شده، محقق شده است، بیان کرد: طی دو سال ۳ هزار و ۵۲۰ دانشجو به ظرفیت رشته پزشکی افزوده شده و ۴۶۵ نفر دانشجوی دندانپزشکی در سال جدید پذیرش شده است.

باقری‌فرد با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای هر دانشجوی پزشکی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون است، تاکید کرد: باید زیرساخت‌ها فراهم و استانداردها حفظ شود، دانشگاه‌هایی داریم که فضای کافی و مورد نیاز را ندارد، وضعیت پزشکان متخصص خوب نیست، تغییراتی را در بعضی رشته‌ها می‌توان اعمال کرد.

وی گفت: ظرفیت‌های پزشکی براساس زیرساخت‌ها است و تا زیرساخت‌ها افزایش نیابد، ظرفیت‌ها نیز کم خواهد بود، رشته بیهوشی خیلی مظلوم است، نظام پرداخت برای رشته بیهوشی و طب اورژانس و رشته‌های داخلی نیز ارتقا یافته است، این گروه‌ها جراحی ندارند و به تبع آن دریافت کمی دارند، به همین دلیل باید ارتقا می‌یافتند.

معاون آموزش وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت حقوق دستیاری اظهار کرد: پیگیر هستیم که حقوق دستیاری به حقوق پزشکی عمومی ارتقا یابد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تا حدودی این تغییر حقوق را پذیرفته است، البته در برخی از رشته ها به دلیل قوانین موجود در کشور امکان تغییر وجود ندارد. امسال تصمیم گرفتیم حقوق دستیاری به حقوق پزشک عمومی برسد تا شرایط درس خواندن دستیار فراهم شود، ما هم نباید با هر شرایطی دستیار قبول کنیم.

باقری‌فرد افزود: دستیاری در همه جای دنیا سخت است، برخی رشته‌ها خیلی سخت است کسی که می‌تواند این شرایط را بپذیرد وارد می‌شود و تا زمانی که حقوق دستیاری ثابت شود باید به آنها کمک کرد.

وی با بیان اینکه انگیزه هیات علمی دریافت پول است و دریافتی به ماندن هیات علمی کمک کرده و به آنها انگیزه می‌دهد، تصریح کرد: امکانات رفاهی باید برای اساتید فراهم شود، جذب اعضای هیات علمی در رشته‌های مورد نیاز به صورت پاره وقت است.

معاون آموزش وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی قانون است و نباید از قانون سرپیچی کرد، گفت: اعضای هیات علمی ما جز  بهترین‌ها هستند، باید به ماندگاری اعضا هیات علمی کمک کنیم یکی از راه‌هایی که به این امر کمک می‌کند ماندگاری افراد بومی است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین رکن آموزش اعضای هیات علمی است،اعضای هیات علمی را باید حمایت کرد تا ماندگار شوند.

باقری‌فرد ادامه داد: گروه‌های توانبخشی چند سالی است که طرح ندارند، در حال بازبینی در مورد رشته ها هستیم، آموزش باید قوانینش سیال باشد. 

افتتاح بیمارستان زنان و زایمان تا پایان سال 

علیرضا امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: علوم پزشکی استان مرکزی یکی از دستگاه‌های محوری است و ما مدیون هم افزایی دستگاه‌ها هستیم.

وی افزود: باعث افتخار ما است که توانستیم بالای ۴۰ پروژه را افتتاح کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی توانبخشی اراک تصریح کرد: در این مکان  ۱۰۰ نیروی اعضای هیات علمی داریم و خدا را شاکریم کمتر از ۴ ماه توانستیم اینجا را مجدد راه اندازی کنیم.

امانی از افتتاح بیمارستان زنان و زایمان تا پایان سال خبر داد و افزود: بیمارستان ولیعصر را هم سعی داریم تا پایان سال راه اندازی کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول