اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هنر ماندگار، هنر در خدمت اخلاق و انسانیت است

علی صفدری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره استانی تئاتر استان کرمانشاه گفت: هنرِ در خدمت اخلاق و انسانیت را راز ماندگاری آن هنر و حل‌کننده مشکلات فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.

هنر ماندگار، هنر در خدمت اخلاق و انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی صفدری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره استانی تئاتر در استان کرمانشاه، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار کرد: جامعه‌ی تئاتر و هنر تئاتر به‌واسطه‌ی نوع نقش‌آفرینی‌اش یک هنر زنده است و فکر می‌کنم که ما کمتر هنری داشته باشیم که از باب طراوت و اثرگذاری و از باب این حس زنده‌بودن به‌پای تئاتر برسد.

وی دلیل انتظار بسیار بالای از تئاتر را زنده‌بودن این هنر دانست و افزود: به‌واسطه‌ی این زنده‌بودن و توانمندی افراد در ایفای نقش‌ها و هم دیالوگ‌ها و فضای بصری که درروی سِن انتظار همواره از تئاتر به‌عنوان عنصر اثرگذار بالا بوده است.


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه ضمن اشاره به مراقبت داشتن در خصوص بازی نکردن در زمین غیر تصریح کرد: خیلی مهم هست که به‌گونه‌ای در این زمین‌بازی کنیم و نقش اجرا کرده و اثری خلق کنیم که مدت‌ها بعدازآن اثر نیک و نام نیکش به‌جا بماند.

وی دفاع از حق را متحمل هزینه دادن دانست و گفت: این جشنواره همچون جشنواره‌های گذشته خواهد می‌گذرد، آن چیزی که ارزشمند و به یادگار خواهد ماند، آن اثری است که برای اخلاق و انسانیت باشد، یک اثر اثرگذاری باشد که هنرمند برای او هزینه بدهد، اثری باشد که حق را بگوید.


صفدری به ظرفیت‌های بالای استان کرمانشاه در خصوص نقش‌آفرینی و اثرگذاری ملی و فراملی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم که ما شاهد باشیم که تئاتر این استان مانند گذشته در آینده‌ی نزدیک به درخشش واقعی خودش برسد.

وی نقش هنر با اصالت را آموزش‌دهنده نامید و ابراز داشت: هنر می‌تواند برای حفظ اصالت‌ها و آنچه درست است به دیگران آموزش بدهد و تلاش کند که در حوزه‌ی فرهنگ و دیگر حوزه‌های اثرگذار باشد، مانند خیلی از کشورهایی که باهنر تئاتر و نمایش خیلی از موضوعات و مشکلات فرهنگی و حتی اقتصادی را حل کردند.


پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن خیرمقدم و تشکر از همکاران و دست‌اندرکاران جشنواره سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی با اعلام و ابراز تأسف و تأثر از کودک‌کشی‌های رژیم صهیونیستی و ابراز گفت: در این جشنواره توانمندی و استعدادهای فراوانی مواجه شدیم که علی‌رغم گله‌مندی از بعضی سوژه‌های انتخاب‌شده در برخی از نمایش‌ها نقش‌آفرینی خوبی داشتند.


وی افزود: اختتامیه این جشنواره به‌نوعی یک افتتاحیه‌ای است برای همیاری و همدلی همه‌ی اهالی و خانواده محترم تئاتر که ان‌شاءالله بتوانیم دغدغه‌های موجود در این حوزه را برطرف کنیم.

جلالی سخن خود را با فرایضی از الهی‌نامه‌ی علامه حسن‌زاده آملی که فرمود: «الهی به رحمتِ رحمانیت نطقم دادی و به رحمت رحیمی‌ات سکوتم ده» ده‌پایان رساند.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول