اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۴۰ عنوان کتاب و مقاله از آیت‌الله اختری به یادگار مانده است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: بیش از ۴۰ عنوان کتاب و مقاله از آیت‌الله اختری به یادگار مانده است که تمام آنها در موقع نیاز جدی کشور به چاپ رسیده بود.

۴۰ عنوان کتاب و مقاله از آیت‌الله اختری به یادگار مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ظهر امروز در آیین نکوداشت آیت‌الله عباسعلی اختری؛ مردی از جنس شجاعت و فضیلت با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان اظهار کرد: تجلیل از بزرگان و عالمان دین توفیقی برای ماست و در واقع، این بزرگداشت به معنای بزرگداشت علم، شجاعت، جهاد و فقاهت است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله اختری در خانواده‌ای مؤمن و بافضیلت متولد شد و دارای هوش، استعداد و انگیزه‌ای قوی برای رسیدن به کمال بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: شوق، اشتیاق و علاقه وافر و استمراری آیت‌الله اختری برای رسیدن به کمال مثال‌زدنی و درخور توجه بود.

مطیعی بیان کرد: آیت‌الله اختری تنها کسی بود که در مسجد امام خمینی (ره)، اعتکاف رمضانیه داشت و هر سال این اقدام مبارک را به انجام‌ می‌رساند و این امر یک زمینه برای کمال ایشان بود.

وی تصریح کرد: تلاش و کوشش بی‌وقفه و شبانه‌روزی آیت‌الله اختری بسیار مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: بیش از ۴۰ کتاب و مقاله از آیت‌الله اختری به یادگار مانده که تمام آنها در موقع نیاز جدی کشور به چاپ رسیده بود.

مطیعی افزود: بهره‌گیری از اساتید خوب و بزرگ همچون آیات‌عظام میلانی، وحید، فلسفی و ... از موجبات کمال آیت‌الله اختری بود.

وی تصریح کرد: عالم همچون چشمه‌ای است که اطرافیان باید از وجود ایشان سیراب شوند و بی‌تردید دوستان درسی، سیاسی و ... آیت‌الله اختری در رشد و کمال ایشان مؤثر بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دارایی‌های ذاتی همراه با توفیق الهی موجب رشد و کمال آیت‌الله اختری شد، گفت: مرحوم آیت‌الله اختری در عبادت زبانزد بودند.

مطیعی بیان کرد: امروز همه ما باید دنبال آن باشیم که انسان بدردبخوری برای نظام و امام زمان (عج) باشیم.

مرحوم آیت‌الله عباس‌علی اختری، ۹ آبان ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت. وی اهل شهر سرخه، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده معمم ادوار اول و هفتم مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی‌فقیه سابق در استان سمنان بود.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول