اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری آیین نکوداشت آیت‌الله اختری در سمنان+ عکس

آیین نکوداشت آیت‌الله عباسعلی اختری با حضور پرشور مردم و مسؤولان در سمنان برگزار شد.

برگزاری آیین نکوداشت آیت‌الله اختری در سمنان+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین نکوداشت آیت‌الله عباسعلی اختری؛ مردی از جنس شجاعت و فضیلت ظهر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان برگزار شد.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در این مراسم اظهار کرد: بی‌شک روح بلند آیت‌الله اختری شاهد و ناظر این جلسه فاخر و ارزشمند خواهد بود.‌

وی تصریح کرد: ما امروز شاهد برپایی مراسم نکوداشت آیت‌الله اختری هستیم؛ کسی که از ابتدای دوران شکل‌گیری انقلاب در کنار امام خمینی (ره) نقش‌آفرینی و در زمان تبعید حضرت امام در سال ۱۳۴۲ نیز نامه حمایت از مرحوم امام را امضا کرد.

استاندار سمنان ادامه داد: آیت‌الله اختری عامل به جهاد تبیین بود و در تبیین واقعیات ننگین دوران طاغوت جهد و تلاش فراوان کرد و در این راستا، شکنجه و آزار فراوانی را متحمل شد.

هاشمی بیان کرد: آیت‌الله اختری در حوزه‌های مختلف و مسؤولیت‌های گوناگون بسیار خوب ایفای نقش کرد و در این زمینه نامی درخشان از او ثبت شد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان سمنان از چهره‌های بزرگ و عالمان فرهیخته‌ای نام بردند که نشان از وجود این خورشیدهای درخشان در استان سمنان است.

استاندار سمنان ادامه داد: برگزاری آیین‌های تجلیل از عالمان و فرزانگان در راستای شناخت جوانان و نوجوانان از چهره‌های درخشان علم و فقاهت است.

مرحوم عباس‌علی اختری، ۹ آبان ۱۴۰۱ داررفانی را وداع گفت. وی اهل شهر سرخه، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده معمم ادوار اول و هفتم مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی‌فقیه سابق در استان سمنان بود.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول