اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خدمت به مرزنشینان نهبندان، خدمت به کل کشور است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: خدمت به مردم مرزنشین نهبندان خدمت به کل کشور است.

خدمت به مرزنشینان نهبندان، خدمت به کل کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدعلی کاووسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در مراسم اجرایی طرح نذر خدمت، ضمن خیرمقدم به میهمانان، اظهار داشت: امروز که در این شهرستان حضور یافتیم گویی به حضور مجموع مرزداران جمهوری اسلامی رسیده‌ایم تا ارائه خدمت کنیم.

وی افزود: اگر جمعیت در مرزهای شرقی خدمتی ارائه می‌دهد انگار به مرزهای کل کشور خدمت می‌کند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: هر کدام از این مردم مرزداران در شهرهای مرکزی کشور هستند. 

کاووسی تصریح کرد: امرووز داوطلبانی از استان زنجان برای خدمت به این شهرستان نهبندان آمده‌اند که در حقیقت برای خدمت به همه کشور آمده‌اند.

هلال احمر مظهر خدمت و مایه آرامش خاطر برای مردم

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر را به عنوان نهاد خدمت‌رسان در کشور می شناسند چراکه مجموعه فعالیت‌های این جمعیت بدون چشم‌داشت و بدون منت است.

وی بر تداوم حرکت‌های امیدبخش توسط این سازمان تاکید کرد و افزود: هلال احمر مظهر خدمت و مایه آرامش خاطر برای مردم شده است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: حضور مجموعه‌ای از افراد کارآزموده و تمرین کرده در شرایط بحران برای انسان، احساس آرامش به دنبال می‌آورد. 

عباس‌زاده تصریح کرد: همین که عده‌ای وقت خود را نذر خدمت می‌کنند مایه آرامش برای مردم است. 

وی ادامه داد: افرادی که در کارزار خدمت جمعیت هلال احمر حضور می‌یابند باید احساس مسوولیت بالا داشته باشند چرا که در شرایط سخت قرار می‌گیرند. 

عباس‌زاده تصریح کرد: امدادگران هلال احمر باید روحیه مسوولیت پذیری ویژه‌تر و خاص‌تر داشته باشند و روح و روان خود را برای قرار گرفتن در شرایط سخت آماده کنند.

وی ادامه داد: ورود هلال احمر با عنوان نذر خدمت در مناطق کم برخوردار برای این است که محرومیت را از جامعه بردارد و خدمتی که باید باشد و نیست را انجام دهد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نوع نگاه جهان شمول هلال احمر، گفت: افراد در هر کجا نیاز به خدمت خاصی داشته باشند، هلال احمر بدون نگاه‌های حاشیه‌ای به کمک می‌آید. 

عباس‌زاده ضمن قدردانی از تیم اعزامی هلال احمر به افغانستان، خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی در قالب مانور خدمت‌رسانی در کاظمین داوطلبان حرایان جنوبی خدمات بسیار شایسته‌ای را ارائه دادند. 

وی بیان داشت: اولین سالی بود که هلال احمر استان در این زمینه مسوولیت داشتند و سازماندهی خوبی برای این شرایط نیز انجام شد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به پهناوری استان و پراکندگی شهرها تجهیزات هلال احمر باید ارتقا یابد.

۳۸ روستای نهبندان مشکل آب دارند

 حجت الاسلام و المسلمین نجمی‌پور امام جمعه نهبندان هم اظهار داشت: شهرستان نهبندان خاکریز خراسان جنوبی از منطقه سیستان است و مردمانی متدین و ولایتمداری دارد. 

وی افزود: مردم دلیر این منطقه با این طوفان‌های ۱۲۰ روزه سیستان نشان مقاومت در طول تاریخ است. 

امام جمعه نهبندان بیان داشت: هلال احمر یکی از مصادیق بارز در امر به معروف است چراکه تلاش شبانه‌روزی بی منت و صادقانه دارد. 

حجت‌الاسلام نجمی‌پور افزود: در دل هلال احمر ایثار و از خودگذشتگی آشکار است. 
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) میفرمایند: حیات زمین به واسطه وجود انسان است، گفت: حیات انسان به روح اوست، حیات روح به علم است، حیات علم به عمل است و حیات علم به اخلاص است.

امام جمعه نهبندان بیان کرد: زیبایی‌های کار انسان وقتی ماندگار می‌شود که برای خدا باشد. 

حجت الاسلام نجمی‌پور بیان کرد: مصداق اخلاص در عمل در مجموعه هلال احمر است. 

وی با اشاره به اجرای طرح‌های نذر خدمت و نذر آب، گفت: یکی از مشکلات حیاتی در شرق کشور مسئله آب است. 

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: در ۳۸ روستای نهبندان مشکل آب داریم. 

حجت‌الاسلام نجمی‌پور تاکید کرد: هلال احمر در مجموعه کشور و در خراسان جنوبی و نهبندان به آبرسانی به روستاها توجه بیشتر کند. 

وی خاطرنشان کرد: دست به دست هم دهیم تا این اقتخار نصیب هلال احمر بشود و روستایی بدون آب در استان نماند.

در مراسم اجرای طرح نذر خدمت در شهرستان نهبندان، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، مدیران عامل استان‌های زنجان و سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر زنجان و امام جمعه نهبندان و سایر مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

همچنین در پایان از دو خانواده شهید و جانباز شهرستان تجلیل شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول