اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بیش از 80 درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین زنجیره‌های ارزش که در کشور وجود دارد امروز در این استان شکل گرفته است.

بیش از 80 درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، امین مالکی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین زنجیره‌های ارزش که در کشور وجود دارد امروز در این منطقه شکل گرفته است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سالانه ۳ هزار تن ماهی سردآبی در واحدهای فرآوری آبزیان استان فرآوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک کیلو خوراک میگو از خارج کشور وارد نمی‌شود، افزود: استان ما بزرگ‌ترین صادرکننده خوراک آبزیان در کشور است و سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار تن سالانه صادرات دارد.

مالکی اضافه کرد: با تزریق منابع مالی بخش خصوصی استان هفت کارخانه‌ تولید پودر ماهی و چهار واحد تولید کنسرو ماهی در کشو فعال شد.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون برای اولین بار کنسرو ماهی قزل‌آلا در استان تولید و به کشور روسیه صادر می‌شود و تمام این حلقه‌ها بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات دولتی شکل گرفته و هدف از تمامی این اقدامات ایجاد اشتغال و افزایش تولید در چهارمحال و بختیاری بوده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول