اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مساجد را کانون پویای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی کنیم

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و جوانان با انگیزه و فرهیخته می‌تواند مساجد را به مراکزی پویا در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی تبدیل کند.

مساجد را کانون پویای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی کنیم

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژى و ارتباطات، تحول و پیشرفت در مساجد ایجاد خواهد شد و با برنامه‌ریزى صحیح براى مساجد و استفاده از ابزارها و تکنولوژى جدید براى پیشرفت آن؛ مساجد جایگاه واقعى خود را به‌عنوان پایگاه اصلى حرکت تبلیغى و فرهنگى پیدا خواهند کرد.

وی افزود: به همین منظور باید این نکته را مد نظر قرار داد تا از اشتیاق جوانان و دانشجویان به شناخت مفاهیم و معارف اسلامى نهایت استفاده را برد و از ابزارهاى تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتى و فضاى مجازى و سایبرى که در اختیار است بهره‌گیری کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با تأکید بر استفاده از رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتى و فضاى مجازى در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب این در این خصوص می‌فرمایند: این ابزار قابلیت دارد که عقاید، افکار و سخنان حق را به هزاران مستمعى که گاه ناشناس هستند رساند و این فرصت فوق‌العاده‌اى است که نباید تضییع شود؛ در غیر این‌صورت همه باید در پیشگاه الهى پاسخگو باشند؛ ازاین‌روى مساجد باید مراکزى براى تبلیغ نوین با استفاده از فضاى سایبرى و مجازى داشته باشند تا گستره فعالیت مساجد از فضاى مساجد عبور کرده و جهانى شود.

انقانی ادامه داد: در این راستا می‌توان از جوانان و فرهیختگان نیز استفاده کرد و تک‌تک مساجد را به مراکزى پویا در راستاى تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامى در گستره‌اى جهانى تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: با این نگاه، کانون‌های مساجد در بحث فضای مجازی با محتواسازی و خلق آثار جذاب توانستند خوراک خوبی به کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه دهند، تقریباً بیش از 80 درصد از کانون‌های مساجد استان دارای کانال و پایگاه در شبکه‌های اجتماعی هستند و نسبت به مخابره اخبار و پیغام‌هایی با موضوعات روز می‌کوشند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: در این راستا در سال جاری، همایش سواد رسانه‌ای با عنوان«ضیافت مجازی»، نشست‌های «خانواده ایمن، رسانه و فضای مجازی» در 11 شهرستان استان، تولید روزانه بیش از 50 خبر فعالیتی در سامانه بچه‌های مسجد، تهیه و پخش مستند اوقات فراغت و کتابخانه‌های کانون‌های مساجد از شبکه آفتاب و... برنامه‌هایی است که توسط ستاد انجام شده است.

انقانی یادآور شد: در تابستان گذشته نیز ۴۰۰ کانون مجری برگزاری طرح اوقات فراغت بود؛ رشته‌های قرآن، احکام، نقاشی، طراحی، خیاطی، کتابخوانی کمک درسی، کامپیوتر، کاردستی، کیف‌دوزی، عروسک‌سازی، فینگرفود و ورزشی مانند تنیس، فوتبال، والیبال در این کانون‌ها ارائه شد.

انقانی همچنین بیان کرد: در هفته جاری نیز به مناسبت هفته کتاب از خادمان و فعالان کتاب و کتاب‌خوانی نیز تجلیل می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول