اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

عملیات حذف چمن در بلوار امامی‌فر بجنورد اجرا می‌شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد به حذف تدریجی چمن به دلیل مصرف آب و تغییر رویکرد کاشت گیاهان سازگار اشاره کرد و گفت: عملیات تغییر الگوی کاشت در فضای سبز بلوار امامی‌فر اجرا می‌شود.

عملیات حذف چمن در بلوار امامی‌فر بجنورد اجرا می‌شود

نوروزی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد خبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: عملیات تغییر الگوی کاشت در فضای سبز بلوار امامی‌فر اجرا می‌شود.

وی گفت: مسئله تغییر اقلیم و بحران آب موضوعی جدید یا مختص کشور ایران نیست، این بحران مسئله‌ای است که بیشتر کشورهای دنیا به صورت جدی با آن مواجه هستند و سازمان فضای سبز بعنوان متولی اصلی درحفظ کارکردهای فضاهای شهری، برنامه‌ریزی‌های مدونی از جمله تغییر الگوی کاشت و متعاقباً کاهش تبخیر و تعرق، افزایش کارایی آب در فضای سبز و کاهش هزینه‌های حفظ و نگهداری را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد به حذف تدریجی چمن به دلیل مصرف آب و تغییر رویکرد کاشت گیاهان سازگار اشاره کرد و افزود: این عملیات با تجربه موفق در فاز اول در بلوار استقلال اجرا شد و قرار است در ادامه مساحتی بالغ بر ۵۰۰ مترمربع از بلوار خطی شهیدان امامی‌فر را با انواع گیاهان و درختچه‌ها و نهال پوشش دهیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: با اجرای تغییر الگوی کاشت، در هزینه حفظ و نگهداری و کاهش مصرف آب شاهد بهره‌وری مناسب خواهیم بود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول