اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جشنواره قصه‌گویی سمنان برگزار می‌شود

جشنواره قصه‌گویی استان سمنان با رقابت 40 قصه‌گو برگزار می‌شود.

جشنواره قصه‌گویی سمنان برگزار می‌شود

نبی‌الله خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و رئیس جشنواره قصه‌گویی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، از برگزاری مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی استان سمنان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 24 و 25 آبان 1402 در تالار همایش‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این اداره کل خبر داد.

وی گفت: جشنواره بیست‌وپنجم با شعار «با قصه، لبخند بسازیم» در چهار بخش «ملی (مدرن و کلاسیک)»، «آیینی سنتی»، «زبان اشاره» و «۹۰ ثانیه» با رویکرد ارزش‌گذاری قصه‌ها با نگاه و زاویهٔ دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام‌آفرینی برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان افزود: «قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی»، «روایت اراده (قصهٔ کارآفرینان و صاحبان نام در عرصه کار و تلاش)»، «قصه‌های نامداران (روایت اسطوره‌ها)» و «قصه‌های آزاد»، محورهای موضوعی این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

خدابخشی اظهار کرد: ثبت‌نام در این دوره از جشنواره، مرداد سال جاری در سامانه kanoonfest.ir، آغاز شده و از مجموع 400 شرکت‌کننده، اثر 40 قصه‌گوی بخش رقابتی پس از داوری و پایش اولیه به مرحله استانی راه یافته است.

وی یادآور شد: از این تعداد، 14 قصه‌گو پس از رقابت صحنه‌ای به تشخیص هیأت داوران و دبیرخانه استانی به مرحله ملی معرفی می‌شوند و حضور قصه‌گویان در مدارس و بیمارستان‌ها از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان هدف اصلی جشنواره امسال را عمومی‌سازی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی و ارتقای این جریان به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه و توجه به خانواده و نوجوانان در جریان قصه‌گویی و ترویج آن عنوان کرد.

خدابخشی تصریح کرد: پنج جایزه ویژه به «قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی» و «قصه برتر با تکیه‌بر لبخند» و «قصه برتر با موضوع غزه»، «قصه برتر با موضوع امنیت» و «قصه برتر در راستای فراخوان قصه‌های پشت خاکریز» اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش ۹۰ ثانیه‌ای این دوره از جشنواره تا پایان آبان‌ماه سال جاری فرصت دارند تا اثر خود را در این سامانه بارگذاری کنند و داوری این بخش‌ها نیز به‌صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اظهار کرد: نشست تخصصی «سنجه‌های داوری» به‌منظور همسان‌سازی و انتخاب بهینه و پایش دقیق‌تر سه‌شنبه، 23 آبان سال جاری با حضور داوران استانی در سالن کوثر اداره کل کانون سمنان برگزار می‌شود.

خدابخشی با اشاره به رشد صعودی جشنواره امسال در بخش ملی تصریح کرد: از سوی دبیرخانه استانی جشنواره، قصه‌گویان منتخب و راه‌یافته به مرحلهٔ استانی در سه بخش نوجوانان دختر و پسر ۱۲ تا ۱۸ سال،‌ زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در 2 روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

پایان پیام/74002/م/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول