اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اعلام برنامه‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: فراخوان بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بعد از اربعین منتشر می‌شود.

اعلام برنامه‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سه مرحله استانی، ملی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله استانی این جشنواره آبان‌ماه و مرحله ملی آن در شب یلدا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ کشور در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کردند، بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که میزان شرکت‌کننده‌ها در این دوره از جشنواره بیشتر از سال گذشته باشد.

فلاح با اشاره به شعار بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با عنوان «با قصه لبخند بسازیم»، گفت: این دوره از جشنواره در چهار بخش «مدرن و کلاسیک»، «آیینی سنتی»، «زبان اشاره» و «۹۰ ثانیه» با رویکرد ارزش‌گذاری قصه‌ها با نگاه و زاویه دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام‌آفرینی برگزار می‌شود.

وی افزود: «قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی»، «روایت اراده (قصه کارآفرینان و صاحبان نام در عرصهٔ کار و تلاش)»، «قصه‌های نامداران (روایت اسطوره‌ها)» و «قصه‌های آزاد»، محورهای موضوعی این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

 رئیس جشنواره بین‌المللی قصه‌گوییبا اشاره به اینکه امکان قصه‌گویی در حوزه کارآفرینی، معرفی کارآفرینان و شرکت‌های تجاری و محصولات متناسب با شعار سال وجود دارد، گفت: موضوعات آزاد از سرفصل‌های اصلی جشنواره محسوب می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی اخیراً ثبت ملی شده است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال ثبت جهانی قصه‌گویی ایرانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال نخستین دوره جایزه جهانی قصه‌گویی را در این جشنواره برگزار خواهیم کرد و برای اولین بار در دنیا جایزه قصه‌گویی را اهدا خواهیم کرد، گفت: ۲ جایزه ویژه به «قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی» و «قصه برتر با تکیه بر لبخند» و یک جایزه منحصربه‌فرد به‌عنوان «نخستین جایزه جهانی قصه‌گویی به شرکت‌کنندگان ایرانی و بین‌المللی به انتخاب داوران»، اهدا می‌شود تا با این حرکت به ثبت جهانی قصه‌گویی به نام ایران پیش رویم. 

معاون فرهنگی کانون پرورش کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به اینکه رویکرد کانون توجه به علم و فناوری به ویژه در حوزه نانو، نجوم، هوش مصنوعی، رباتیک است، گفت: به‌تدریج این رویکرد در سراسر کشور عملیاتی و اجرایی می‌شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول