اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

یک میلیون و ۱۰۰ هزار لرستانی غربالگری دیابت و فشارخون می‌شوند

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به برگزاری پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا، گفت: قرار است حدود یک میلیون و صد هزار نفر و ۱۳۰۰۰ نفر مادر باردار در استان غربال‌گری شوند.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار لرستانی غربالگری دیابت و فشارخون می‌شوند

معصومه دارایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا برای ارتقای برنامه سلامت خانواده، اظهار کرد: وزارت بهداشت از آبان ماه ۱۴۰۲ این پویش را با مشارکت و تعامل معاونت بهداشت، معاونت درمان و معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پز شکی و کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌کند.

وی افزود: هدف این پویش شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در کشور و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل بیماری‌های دیابت و پر فشاری خون است.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این پویش از ۲۰ آبان ماه به طور همزمان در سطح کشور آغاز و تا ۱۵ دی ماه سال جاری ادامه دارد.

به گفته دارایی گروه هدف در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، کلیه افراد ۱۸ سال و بالاتر و کلیه مادران باردار در هر گروه سنی هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف غربال‌گری با میزان ۱۰۰ درصد در روستا و شهرستان‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر و ۷۰ درصد در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفری، انجام می‌شود، گفت: قرار است حدود یک میلیون و صد هزار نفر از جمله ۱۳ هزار مادر باردار در استان غربال‌گری شوند.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان کرد: در روستاها غربال‌گری توسط بهورزان در خانه بهداشت و در شهرها توسط مراقبین سلامت در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول