اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا در ساوه آغاز شد

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه از بسیج ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشکده خبر داد.

طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا در ساوه آغاز شد

کبری ناصح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه، از بیمار‌ی‌های دیابت و فشار خون بالا به عنوان بیماری‌های خاموش و مزمن یاد کرد که عامل بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدید کننده سلامت مردم می‌باشند.

 وی افزود: متاسفانه تعداد مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا در حال افزایش بوده و طبق آخرین پیمایش عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در ایران در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال از بیماری خود آگاه نیستند.

 ناصح بیان داشت: عوارضی همچون حملات قلبی، سکته های مغزی، نارسایی کلیوی ، قطع عضو و... هزینه های سنگینی به بیماران و دولت تحمیل می‌کنند، از طرفی مشخص شده  که شناسایی و پیگیری مبتلایان به موقع انجام شود روند پیشرفت آنها را کند کرده و زندگی هزاران نفر را نجات داده و در هزینه‌های سلامت صرفه جویی می‌شود.  

سرپرست معاونت بهداشت شهرستان ساوه در خصوص بسیج ملی فشارخون و دیابت گفت: این طرح  با مشارکت و تعامل معاونت بهداشت و سایر معاونت‌های دانشگاه از  امروز (مصادف با هفته ملی دیابت ) در شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه اجرا خواهد شد. 
 
  ناصح در خصوص جمعیت هدف، زمان و مکان اجرای طرح تصریح کرد: افراد بالای ۱۸ سال و تمامی زنان باردار در هر گروه سنی می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت، خانه‌های بهداشت، ایستگاه‌های موقت و مراکز خدمات جامع سلامت از وضعیت فشارخون و قند خون خود مطلع و از خدمات غربالگری و آموزشی بهره مند شوند.  
 
وی در ادامه از مردم شهرستان های ساوه و زرندیه خواست با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد ممکن است به این بیماریها مبتلا باشند و از بیماری خود بی‌اطلاع باشند، جهت شناسایی به موقع و پیشگیری از عوارض این بیماری‌ها با نیروهای بهداشتی مجری برنامه در زمان اجرای طرح و پیگیری های بعدی نهایت همکاری را داشته باشند.

پایان پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول