اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح قصه‌گویی با محوریت غزه در هفته کتابخوانی

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان مازندران از اجرای ۵۴۵ برنامه به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با شعار آینده خواندنی است خبر داد و گفت: بحث قصه‌گویی با محوریت غزه در تمامی کتابخانه‌های استان اجرا خواهد شد.

اجرای طرح قصه‌گویی با محوریت غزه در هفته کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سکینه خاتون مهدیان پور ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، ضمن تسلیت وقایع و کودک‌کشی در غزه با توجه به اینکه تعداد شهدا به بیش از ۱۱ هزار نفر رسیده و اعلام انزجار از اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: در این هفته ۵۴۵ برنامه‌ در سه سطح با شعار "آینده خواندنی است" اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص این هفته افزود: طرح "هم‌کلاسی کتابخوان" با محوریت کتابخوان کردن بچه‌ها کودکان و نوجوانان با محوریت کتب درسی، افتتاح کتابخانه در هچیرود، افتتاح دو کتابخانه مشارکتی برای زندان آمل با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی ویژه مناطق کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر در این هفته اجرا خواهد شد.

مهدیان پور خاطرنشان کرد: همچنین بحث قصه‌گویی با محوریت غزه در تمامی کتابخانه‌های ما با سهم هر کتابخانه کتابت یک صفحه از قرآن در این هفته اجرا خواهد شد، برگزاری آیین تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی در ۲۸ آبان ماه جاری، برگزاری کارگاه آموزش نویسندگی خلاق در چالوس، رونمایی بیش از ۱۳ عنوان کتاب در شهرستان‌ها را در هفته کتاب خواهیم داشت.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان مازندران با اشاره به اقدامات این نهاد در هفته مازندران، گفت: در هفته مازندران ۲۸۰ برنامه در استان اجرا شد که اهدای از نشان ادبی سرو سرخ به نویسندگان با هدف بررسی کتب شهدای ۱۰ سال اخیر استان از جمله برنامه شاخص این هفته بوده است.

وی با اعلام اینکه پروژه ساخت کتابخانه مرکزی ساری از سال ۱۳۷۶ آغاز شد، عنوان کرد: این کتابخانه در حال حاضر ۷۰درصد پیشرفت داشت و امیدواریم که در هفته دولت سال آینده افتتاح شود.

مهدیان پور اضافه کرد: بیش از ۴۰ نوع خدمت در کتابخانه مرکزی ارائه خواهیم کرد، دریافت ۱۵هزار جلد کتاب از طرف نهاد کشور و ابلاغ فراخوان آمادگی جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی در بخش استانشناسی نیز انجام شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان مازندران از افزایش ۳۰ درصدی تعداد مراجعان به کتابخانه‌های مازندران خبر داد و اظهار کرد: همچنین تعداد اعضای بخش ‌کودک ۲۴ درصد افزایش داشته است، تعداد اعضای کودک و نوجوان ۲۴ درصد رشد داشت و تعداد کل اعضای کتابخانه‌های مازندران بیش از ۹۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از مردم در کتابخانه‌ها زندگی می‌کنند و این تعداد کافی نیست، یادآور شد: تعداد اعضای کتابخانه‌های روستایی ما نیز ۱۷ درصد افزایش داشت، همچنین از ۳۰ پروژه نیمه‌تمام ۲۷ پروژه آن روستایی است، کتبی که وارد ۱۲۰ کتابخانه استان شد ۳ درصد رشد داشت.

مهدیان پور افزود: در مازندران کتابخانه‌های استیجاری نداریم، همچنین بیش از ۵۲ کتابخانه‌های سیار در کل کشور فعالیت می‌کنیم ما یک کتابخانه سیار هم نداریم، در کل مازندران ۳۱۲ پرنسل داریم که کتاب‌داران هستند.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول