اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

42 هزار گیلانی تحت پوشش صندوق حمایت از بیمارهای خاص

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از پوشش ۱۰۷ بیماری در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خبر داد و گفت: امروز ۴۲ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش این صندوق هستند.

42 هزار گیلانی تحت پوشش صندوق حمایت از بیمارهای خاص

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود عاطف راد مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان امروز در نشست مشترک با مدیر و اعضای هیئت تحریریه خبرگزاری فارس گیلان در رشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به سه مأموریت بیمه سلامت، اظهار کرد: پوشش فراگیر بیمه برای همه، افزایش کمی و عمقی خدمات درمانی، حفاظت مالی و حرکت در جهت دفاع از حقوق بیمه‌ای مردم، سه مأموریت سازمان بیمه سلامت است.

وی با اشاره به پوشش ۵۴ درصدی بیمه سلامت در گیلان، افزود: یک‌میلیون و ۳۰۶ هزار نفر از جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری استان گیلان زیر چتر بیمه‌ای بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه ۸۲ درصد جمعیت بیمه‌شده در استان یعنی بیش از یک‌میلیون و یک‌صد هزار نفر در گیلان کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: تمام روستائیان و افراد در شهرهای زیر بیست هزار نفر، همه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و همه افراد تا پنج دهک اول درآمدی به‌طور کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته‌اند.

عاطف راد با اشاره به وضعیت بیمه‌ای دیگر دهک‌های اجتماعی نیز بیان کرد: برای پوشش بیمه‌ای دهک‌های درآمدی ۶ تا ۹ هم تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصدی در نظر گرفته‌شده است و فقط دهک ۱۰ اجتماعی در استان هستند که پوشش بیمه آن‌ها با پرداخت هزینه بوده و مابقی با حداقل پرداختی، بیمه می‌شوند.

عاطف راد، از پرداخت ۱۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال به مؤسسات درمانی طرف قرارداد طی یک سال گذشته بابت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان بیمه سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: این در حالی است که بیش از یک‌میلیون یک‌صد هزارنفری از بیمه‌شدگان بیمه سلامت، ریالی بابت حق بیمه پرداخت نمی‌کند و به‌طور کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته‌اند.

وی از افزایش کمی و کیفی خدمات در بیمه سلامت خبر داد و گفت: راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج یکی از این اقدامات است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از پوشش ۱۰۷ بیماری در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خبر داد و گفت: امروز ۴۲ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش این صندوق هستند.

عاطف راد پوشش انواع سرطان‌ها، بیماری‌های متابولیک و عصبی-عضلانی و دیابتی را عمده مراجعان به صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج برشمرد و گفت: امروزه برای ۵۱ بیماری شایع تحت پوشش صندوق، پرداختی‌ها به ارائه‌کننده خدمت کاملاً الکترونیکی است و روند درمان را بسیار تسهیل کرده است.

وی تقویت بخش دولتی درمان را لازم دانست و گفت: گسیل بیماران برای درمان به بخش خصوصی آن‌ها را با چالش عدیده در پرداخت هزینه‌ها مواجه می‌کند و ممکن است شیرینی خدمت بیمه سلامت را درک نکنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به تسهیلات مالی به بیمه‌شدگان نیز گفت: ۱۸ میلیارد تومان وام به ۴۵۰ متقاضی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از ابتدای فعالیت صندوق پرداخت شده است.

عاطف راد از حمایت ویژه بیمه سلامت به درمان ناباروری در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خبر داد و گفت: بیش از ۶۳ قلم دارو، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی و ۷ خدمت تصویربرداری در راستای خدمات تشخیصی درمانی زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی از فعالیت سه مرکز درمان ناباروری در گیلان خبر داد و گفت: هزینه ۹۰ درصد تعرفه‌های دولتی این مراکز توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و تاکنون برای دو هزار زوج نابارور ۸.۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از افزایش کدهای خدمتی تحت پوشش بیمه سلامت از ۹ کد به ۵۹ کد جهت مدد جویان بهزیستی خبر داد و گفت: بیش از ۱۷ هزار از مددجویان بهزیستی از این خدمت استفاده می‌کنند و بابت آن طی یک سال گذشته تا ۲۲ میلیارد تومان به مؤسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

عاطف راد بیمه سلامت را بیمه پاسخگو دانست و گفت: شماره تلفن ۱۶۶۶ به‌طور شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول