اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پرداخت هزینه ۱۰۷ بیماری توسط صندوق بیماری‌های خاص/ گیلان نخستین استان با بالاترین رقم پرداختی در کشور است

با راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در گیلان، پرداخت هزینه 107 بیماری توسط این صندوق میسر شده و آن‌طور که مدیرکل بیمه سلامت استان اعلام کرده، گیلان در ردیف بالاترین رقم پرداختی کشور در بین استان‌ها قرار دارد.

پرداخت هزینه ۱۰۷ بیماری توسط صندوق بیماری‌های خاص/  گیلان نخستین استان با بالاترین رقم پرداختی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با تصویب اساسنامه توسط هیئت‌وزیران به جهت تخصیص 5000 میلیارد تومان هزینه‌های درمانی و تصویب 2000 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بر اساس بند «ن» تبصره 17 ماده‌واحده قانون بودجه سال 1401 ایجادشده است.

برای راه‌اندازی و ارائه خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در استان گیلان تاکنون ۲ جلسه کارگروه و 10 نشست کمیته‌ای برگزارشده است.

عصر امروز سومین نشست کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گیلان با حضور حیدرعلی بالو سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، محمود عاطف راد مدیرعامل بیمه سلامت گیلان، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه و همچنین نمایندگان بیمه‌ها و بانک‌های عامل در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، الزامات قانونی، فرآیندهای اجرایی و همچنین چالش‌های موجود در مسیر خدمت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گیلان از سوی اعضا موردبررسی قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به اهمیت راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: راه‌اندازی و ارائه بهترین نوع خدمت به ذینفعان آن از ضروریات امروز جامعه است.

حیدرعلی بالو با اشاره به عملکرد مثبت صندوق بیماری‌های خاص گیلان افزود: باید تلاش‌ها در جهت خدمات بیشتر صندوق به بیماران در استان از جمله با همکاری بانک‌های عامل مضاعف شود.

وی بر ضرورت همکاری و تعامل همه‌جانبه در جهت خدمت به مردم به‌ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج تأکید کرد و گفت: گروهی که نیازمند دریافت تسهیلات صندوق هستند از قشرهای مستضعف و مستأصل جامعه‌اند.

بالو با بیان اینکه اکنون گیلان نخستین استان در پرداخت بالاترین تعداد تسهیلات است، گفت: باید تلاش کرد تا منابع بیشتری در استان جذب تا از درد و آلام مردم و ذینفعان آن در آستان کاسته شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: از منابع صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هزینه فاکتورهای تشخیصی درمانی بیماران مبتلا به 107 بیماری، پرداخت می‌شود.

محمود عاطف راد با بیان اینکه بیمه‌شدگان تمامی سازمان‌های بیمه‌گر پایه مشمول استفاده از منابع این صندوق هستند، افزود: بیماران باید فاکتورها و مستندات بیماری خود را به میز خدمت اداره کل بیمه سلامت و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها ارائه کنند.

وی به اقدامات اداره کل بیمه سلامت گیلان در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: در این صندوق تاکنون 155 فقره پرونده با هزینه ۲ میلیارد و 83 میلیون تومان مصوب شده که 16 پرونده از آن مربوط به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با مبلغ 274 میلیون تومان بوده است.

عاطف راد با اعلام اینکه گیلان نخستین استان در کشور با بالاترین رقم پرداختی است، بیان کرد: از ابتدای راه‌اندازی صندوق تاکنون 806 میلیون تومان اعتبار به متقاضیان پرداخت‌شده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول