اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تأمین امنیت غذایی در دانشگاه‌ها؛ دغدغه مشترک دانشجویان و مسؤولان

اگر دانشجو باشید یا به تازگی وارد دانشگاه شده باشید، حتما با مساله غذای دانشگاه درگیر شده‌اید، حال اگر دانشجوی خوابگاهی باشید که دغدغه غذای دانشگاه، جزء جدانشدنی از زندگی در خوابگاه برایتان است.

تأمین امنیت غذایی در دانشگاه‌ها؛ دغدغه مشترک دانشجویان و مسؤولان

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ همه ما برای یک‌بار هم که شده سری به سلف دانشگاه زده‌ایم، اگر هم‌صحبتی و شلوغ‌بازی‌های سلف را کنار بگذاریم به کیفیت و کمیت غذای سلف دانشگاه‌ها می‌رسیم که همواره برای دانشجویان مهم بوده است؛ شاید کیفیت غذای دانشگاه مصداق این ضرب المثل باشد که «هر چقدر که پول بدهی همان‌قدر آش میخوری».

به همین دلیل از روسای دانشگاه‌ها درباره وضعیت امنیت غذای سلف دانشگاه‌ها سوال کردیم.

* توجه به امنیت غذایی یکی از برنامه‌های جدی دانشگاه آزاد است

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به اهمیت فعالیت در حوزه خودکفایی و امنیت غذایی مهم بوده  و واقعیت این است که نظام سلطه به سمتی در حرکت است که جریان امنیت غذای جهان را در اختیار بگیرد و از این طریق دیگر کشورها را تبدیل به مصرف کننده و وابسته خود در این حوزه کند. این موضوع در مورد حوزه انرژی نیز به همین شکل است. اما بحمدالله جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه‌های جهانی سازی نظام سلطه حرکت نکرده و در بحث تولید واکسن کرونا، امنیت غذایی و تولید دام و طیور، انرژی تابع یکپارچگی غرب نبوده است.

* در سال گذشته کمترین میزان نارضایتی را از غذای دانشگاه‌ها داشتیم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان هم گفت: باتوجه به مواردی که در سالیان گذشته داشتیم، یکی از دغدغه‌های دانشجویان همیشه کیفیت و کمیت غذا است. برای همین سعی کردیم از دوسال گذشته برنامه‌ریزی داشته باشیم تا مشکل خاصی از این بابت نداشته باشیم.

مسعود گنجی افزود: در سال گذشته کمترین میزان نارضایتی از نظر کیفیت و کمیت را از غذای دانشگاه‌ها داشتیم و امسال به طوری برنامه‌ریزی کردیم و این نارضایتی به حداقل رسیده است. به امید خدا با پرداخت بودجه لازم از سمت سازمان برنامه و بودجه به کیفیت غذای دانشجویی تداوم می‌بخشیم و نمی‌گذاریم مشکل خاصی به وجود آید. امسال وضعیت غذا‌ها خوب شده است و به امید خدا این روند ادامه‌دار خواهد بود. 

وی ادامه داد: اگر از دانشجویان هم بپرسید، کیفیت غذای امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است و من در بازدید‌هایی که از دانشگاه‌های مختلف داشتم، همه دانشجویان بدون استثنا این مساله را تائید می‌کنند.

* امنیت غذایی در دانشگاه علامه طباطبایی

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت:  تجهیزاتی که در سلف داریم کاملا صنعتی و بدون دخالت دست و استاندارد است، افرادی که در آنجا مشغول کار هستند اعم از آشپز و افرادی که کمک می‌کنند افراد آموزش دیده‌ای هستند. به جز آنها ما ناظرهای بهداشتی داریم که در تمام سلف سرویس‌ها نظارت می‌کنند، این افراد بر مواد اولیه و برکیفیت پخت غذا نظارت می‌کنند و باتوجه به دانشگاه‌ها ما از بهترین کیفیت از جمله برنج ایرانی و گوشت گرم برخوردار هستیم و الحمدالله ما در دانشگاه علامه طباطبایی بهترین کیفیت را داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم درباره امنیت غذایی برای همه مردم صحبت کرده و گفته است: : اگر در همه رشته‌های علمی مختلف پیشرفت کنیم و جایگاه اول دنیا را داشته باشیم اما اثر آن در سفره مردم مشاهده نشود، خوشحالی واقعی در میان مردم اتفاق نمی‌افتد، علمی که هم‌اکنون می‌تواند مردم را خوشحال کند همین موضوع امنیت غذایی است.

خسروپناه گفت: امنیت غذایی مهمترین رکن امنیت است، اگر امنیت غذایی داشته باشیم سایر امنیت‌ها را می‌توان تأمین کرد اما اگر امنیت غذایی به خطر بیافتد سایر امنیت‌ها هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان نتیجه پیشرفت علوم را در کاربست امنیت غذایی دنبال کرد، اینگونه مردم نیز آن را درک می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول