اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آقای وزیر! نقش سخنگو در آموزش و پرورش چیست؟

در دوره وزارت رضامراد صحرایی، سخنگو انتخاب شده است و این بار معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع به عنوان سخنگوی آموزش و پرورش انتخاب شده است؛ معاونتی که بار عظیمی بر دوش دارد و اصلا فرصت پاسخگویی به رسانه‌ها را ندارد.

آقای وزیر! نقش سخنگو در آموزش و پرورش چیست؟

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سخنگو داشتن در وزارت آموزش و پرورش، اتفاقی معمول نیست چرا که در برخی دوره‌ها، سخنگو وجود داشت و برخی دوره‌ها نیز عنوانی به نام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش وجود نداشت.

در دوره وزارت یوسف نوری، در پی درخواست برخی خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی اتفافات مهم در دستگاه تعلیم و تربیت نیاز به اطلاع‌رسانی سریع دارد، صادق ستاری‌فرد که در آن زمان معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بود به عنوان سخنگو انتخاب شد.

البته بعدا خبرنگاران گلایه‌هایی داشتند که درست است سخنگو، پاسخگوی خبرنگاران است اما انتخاب سخنگو باعث شده است تا سایر مسؤولان آموزش و پرورش دیگر پاسخگو نباشند.  

در دوره وزارت رضامراد صحرایی، باز هم سخنگو انتخاب شد و این بار معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع به عنوان سخنگو انتخاب شده است؛ معاونتی که بار عظیمی بر دوش دارد و اصلا فرصت پاسخگویی به رسانه‌ها را ندارد. 

باید از وزیر آموزش و پرورش پرسید که انتخاب سخنگو آن هم یکی از پرمشغله‌ترین معاون چه دلیلی داشته است؟ علی فرهادی پیش از این در دوران وزارت حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش بود و ارتباط خوبی هم با رسانه‌ها داشت اما مسؤولیت در پست روابط عمومی کجا و مسؤولیت در پست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع کجا؟

فرهادی خودش هم بخواهد پاسخگوی رسانه‌ها باشد، جلسات متعدد و مسائل مختلفی که در معاونت توسعه منابع وجود دارد، اجازه پاسخگویی نمی‌دهد و بر همین اساس عملا سخنگو در این دوره وزارت آموزش و پرورش کاربردی ندارد. 

اکنون وزیر آموزش و پرورش که همچنان خبرنگاران از زمان پذیرش سکانداری این وزارتحانه توسط وی، چشم‌انتظار دیدار صمیمانه و همچنین نشست خبری با وی هستند، این پرسش را دارند که دلیل‌تان برای انتخاب سخنگو آن هم معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع چه بوده است؟!

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول