اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نشست تحلیل کتاب ده غلط مشهور درباره اسراییل

نشست تحلیل کتاب «ده غلط مشهور درباره اسراییل» در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقروکلیایی با حضور مسئولین و علاقه‌مندان به کتاب این شهرستان برگزار شد.

نشست تحلیل کتاب ده غلط مشهور درباره اسراییل

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در ادامه سلسله نشست‌های تریبون تبیین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، نشست تحلیل کتاب «ده غلط مشهور» روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ درباره صهیونیست به میزبانی در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقروکلیایی با حضور امام‌جمعه شهرستان سنقروکلیایی؛ نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان در سالن مطالعه کتابخانه عمومی علامه مجلسی برگزار شد.

در این مراسم مصطفی خسروی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقروکلیایی ضمن قدردانی از حضور مسئولین و رؤسای ادارات شهرستان سنقر اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان نهادی فرهنگی و اجتماعی در پاسخ به جنایت‌های اخیر رژیم غاصب صهیونیست بی‌تفاوت نیست و در سلسله برنامه‌هایی با عنوان تریبون تبیین با معرفی و تحلیل کتاب «ده غلط مشهور درباره اسراییل» به نشان دادن چهره واقعی صهیونیست غاصب می‌پردازد.


وی افزود: برنامه‌های فرهنگی همچون جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، روستای دوستدار کتاب، کسب‌وکارهای کوچک در کتابخانه‌ها، دسترسی آسان به مقالات بین‌المللی پایگاه مگاپیپر و بسیاری دیگر از برنامه‌های فرهنگی ترویجی در کتابخانه‌های این شهرستان برگزار می‌شود.


شهرام فرحناکی، در تحلیل «کتاب ده غلط مشهور درباره اسراییل» در این جلسه عنوان کرد: کتاب ۱۰ غلط مشهور درباره صهیونیست ازآن‌جهت دارای ارزش خواندن و اهمیت است که به قلم نویسنده صهیونیستی‌تبار به رشته تحریر درآمده است.

وی ادامه داد: آقای ایلان پاپه استاد تاریخ در دانشگاه اکستر بریتانیا در قالب آثاری که راجع به مسئله خاورمیانه و بحران فلسطین به رشته تحریر درآورده جانب واقعیت و جنبه علمی را در نظر گرفته است.


این استاد تاریخ همچنین تصریح کرد: این کتاب، به ۱۰ دروغ و ده افسانه ساختگی از جانب تئوریسین‌های صهیونیستی می‌پردازد که با دلایل متقن تاریخی هر یک را رد کرده است.

وی گفت: به‌عنوان نمونه اینکه سرزمینی که امروزه از جانب یهودیان به اشغال درآمده سرزمینی خالی از سکنه بوده دروغ محض تاریخی است و یا اینکه دموکراسی که در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد در هیچ کجای دنیا به چشم نمی‌خورد نویسنده در کتاب خود این تئوری را به چالش کشیده و با دادن داده‌های تاریخی متقن آن را رد کرده است.

علی شجاعی کارشناس مسائل منطقه در این نشست ضمن معرفی کتاب ده غلط مشهور درباره اسراییل تشریح کرد و در خصوص روش به وجود آمدن سرزمین صهیونیست بیان کرد: در جنگ جهانی اول امپراتوری عثمانی بزرگ‌ترین امپراتوری اسلامی در سراسر جهان که ایالت‌های آن از غرب آسیا شروع می‌شد و تا شرق اروپا تداوم داشت با شکستی که روبرو شد تحت سیطره دو قدرت بزرگ فرانسه و انگلیس قرار گرفت.


تحلیلگر مسائل منطقه در ادامه تأکید کرد: تعداد ۱۲۰۰ مبارز فلسطینی به مدت ۹ ساعت مثلث رویایی، موساد-گنبد آهنین و مرکاوا را تحقیر کردند.

انتهای پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول