اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مشارکت بنیاد علوی برای ساخت ۱۲٠ مسکن نیازمندان

دبیر نهاد بنیاد علوی شهرستان هلیلان گفت: در راستای حل مشکل تأمین مسکن نیازمندان، هم‌اکنون ۱۲۰ واحد با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال ساخت هستند.

مشارکت بنیاد علوی برای ساخت ۱۲٠ مسکن نیازمندان

حسین بیگی دبیر بنیاد علوی شهرستان هلیلان، صبح دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بنیاد علوی در استان ایلام عمدتا در شهرستان های هلیلان و ملکشاهی در بخش های فرهنگی، اجتماعی،  سلامت، درمان، عمرانی و زیرساختی و اشتغالزایی فعالیت می کند.

وی افزود: در سال گذشته بنیاد مستعضفان تفاهم نامه مسکن با ادارات بنیاد مسکن، کمیته امداد و سازمان بهزیستی منعقاد شد و طی این تفاهم نامه بنیاد علوی با مشارکت کمیته امداد، برای مددجویان تحت پوشش که در ساخت مسکن دچار مشکل هستند، بصورت جداگانه هر کدام ۷۵ میلیون تومان بلاعوض و بنیاد مسکن نیز ۲۰۰ میلیون تومان بصورت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مددجویان قرار گرفت. 

دبیر بنیاد علوی هلیلان یادآور شد: در سطح استان ۱۲۰ واحد مربوط به خانواده تحت پوشش کمیته امداد بود که در مناطق هلیلان، دره شهر، چرداول، ملکشاهی می باشد که هم اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال ساخت هستند.

وی ادامه داد: حمایت مسکن برای مددجویان بهزیستی که شامل ۲ معلول به بالا را دارند، برای خانواده مددجو شهری ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض توسط بنیاد علوی و ۵۰ میلیون تومان نیز توسط بهزیستی و خانواده روستایی نیز ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط بنیاد علوی و ۵۰ میلیون تومان توسط بهزیستی اهدا شد که در سطح استان ۷۰ واحد مربوط به خانواده ۲ معلول به بالا تحت پوشش بهزیستی است. 


بیگی اضافه کرد: برای افرادی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و نیازمند مسکن هستند براساس تفاهم نامه با بنیاد مسکن در سطح استان ۵۵۰ واحد وجود دارد که ۵۰ درصد در شهرستان ملکشاهی و هلیلان است که سهم مشارکت بنیاد علوی ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و اهدا ۲ میلگرد و ۱۰ تن سیمان که جمعا ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض و بنیاد مسکن ۲۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه در اختیار این خانواده قرار داده شد. این حمایت ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در منطقه هدف داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بنیاد علوی علاوه بر بحث مسکن به حوزه عمرانی نیز ورود کرده است بیان کرد: ساخت مدرسه با همکاری اداره نوسازی مدارس و همچنین احداث زمین چمن مصنوعی از جمله اقدامات عمرانی بنیاد علوی است که توسط استاندار معرفی شد.

بیگی در ادامه به اقدامات بنیاد در حوزه اشتغال، گریزی زد و ادامه داد:د بحث اشتغالزایی بنیاد علوی هلیلان در سال گذشته جدی تر به این حوزه ورود کرده است که طی تسهیلات تکلیفی توسط دولت تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ وجود دارد که در محل تسهیلات تبصره ۱۶ توانستیم، ۵۵ میلیارد تومان اعتبار از استانداری دریافت کنیم و در مناطق هلیلان، ملکشاهی، آبدانان، زرین آباد و لومار این تسهیلات توزیع شد و تقریبا نزدیک به ۵۰ درصد این تسهیلات جذب شد و مابقی این تسهیلات که جذب نشد، عدم همکاری بانک ها بود، دردبین مجموعه حمایتی سطح استان که توزیع تسهیلات تبصره ۱۶ را دارا بودند بنیاد علوی استان عملکرد قابل قبولی را کسب کرد. 

وی در ادامه بیان کرد: در تسهیلات تبصره ۱۸ که مربوط به تسهیلات کلان شرکت های صنعتی است در حال رایزنی برای گرفتن اعتبار از استانداری هستیم که بتوانیم با این تسهیلات اقدامات خوبی درب اشتغال استان انجام دهیم.  

بیگی در ادامه گفت: در زمان سفر ۲ روزه فتاح رئیس بنیاد مستعضفان به استان ایلام، با پیگیری استاندار و معاون اقتصادی استانداری در بحث اشتغال ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه، از منابع اعتباری بانک سینا جذب شد که این تسهیلات به هر شهرستان  ۵ میلیارد تومان برای بحث اشتغالزایی اختصاص داده شد که در پایان سال پرداخت خواهد شد. 

دبیر بنیاد علوی اضافه کرد: طی سفر فتاح در استان ایلام علاوه بر توجه به بحث عمران و مسکن و اشتغال به بحث حمایتی  نیز توجه شد تلاش ها این است بتوانیم بحث معیشت و مسکن این ۳ شهرستان نیز برطرف شود. 

وی اضافه داد: تاکنون فعالیت عمرانی که در شهرستان هلیلان انجام شده نزدیک به ۸۶ میلیارد تومان بوده است که طی سفر فتاح به شهرستان هلیلان بسیاری از مانع ها حل شده و پروژه های خوبی پیشنهاد شده از جمله پیشنهادات جاده زردلان است که طی یک مشارکت بنیاد علوی و راهداری نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده است و الان اداره راهداری نیز شروع به کار کرده است که ان شاءالله بتوانیم این مسیر یکی از مسیر صعب العبور زردلان است برطرف شود. 

بیگی عنوان کرد: یکی دیگر از پیشنهادات پروژه مبلمان شهری شهرستان هلیلان است که متاسفانه در شهرستان هلیلان به خصوص شهرک توحید پارک، سرویس بهداشتی، فضای رفاهی مناسبی وجود ندارد طی رایزنی های صورت گرفته ۲۲ میلیارد تومان اعتبار جهت فضای سازی مبلمان شهری، اجرای پارک، ساخت بلوار، بهسازی شهدای گمنام، جدول کشی معابر ،آسفالت جذب شد تاب نمای زیبایی را تقدیم مردم شهرستان کنیم، همچنین باخ ماشین آلات سنگین از جمله نیسان بحث مشکلات عمرانی نیز حل و فصل شد. 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات بنیاد در ساخت مدارس عنوان کرد: بنیاد علوی در شهرستان هلیلان در ساخت مدرسه عملکرد قابل قبولی دارد یکی از مدارس در روستای شاداب احداث و به مرحله بهره برداری رسیده است، یک هنرستان ۸ کلاس که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است که در دهه فجر به مرحله بهره برداری خواهد رسید. یک مدرسه دبیرستان ۶ کلاسه در پیاز آباد و یک مدرسه ۴ کلاسه در جزمان کار کلنگ‌زنی آن انجام شده و در حال تامین اعتبار برای ساخت آن می باشیم. 

بیگی در ادامه اضافه کرد: اقدامات دیگر بنیاد در بحث تجهیز مدارس می‌باشد که طی سنوات گذشته بالای ۵ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس از جمله خرید ۵۰ کامپیوتر، دستگاه کپی، نیکمت، میز،گاز کشی مدارس، وسایل کمک آموزشی هزینه شد. 

وی گفت: طی ۲ سال گذشته طی ساخت مدرسه علوی در شهرستان هلیلان ۶۰ نفر دانش آموز مشغول به تحصیل شدند در پایان سال تحصیلی ۵ نفر از دانش آموزان که یک نفر از آبان ماه قبولی در تیزهوشان استان کارنامه درخشانی را کسب کردند.

دبیر بنیاد علوی هلیلان گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده این مدرسه در شهرستان هلیلان منحل شد و از طریق کمک های مالی به کمک آموزش پرورش پرداختیم.

وی در ادامه بیان کرد: امسال با اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای نظام آموزشی در نظرگرفته شده که ۲۰۰ میلیون تومان از آن مختص دانش آموزان کنکوری نیازمند است، ۳۰۰ میلیون تومان دیگر نیز برای بحث توانمندی معلمان و دانش آموزان اختصاص داده شده است. 

بیگی در بحث آبرسانی در شهرستان هلیلان عنوان کرد: با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه داخلی آب رسانی برای روستای میدر با همکاری شرکت آبفا، ۲ مخزن ۷۰۰ متر مکعبی در روستا های بزرگ شهرستان هلیلان با اعتبار ۸ میلیارد تومان در حال ساخت ساز است  همچنین هم اکنون در بحث تسهیل در روند آبرسانی و لوله کشی برای روستای زردلان دستگاه نیاز خریداری و در اختیار شرکت آبفا قرار گرفته است. 

وی از اقدامات بنیاد علوی در حوزه فضای رفاهی و ورزشی اظهار کرد: ۳ زمین چمن احداث شده، ۴ زمین چمن دیگر نیز در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید. برای بهسازی فضای سالن ورزشی و تجهیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است، همچنین برای فضای رفاهی کودکان وسیله و تجهیزات لازم خریداری و فضای شادی برای کودکان و نوجوانان شهرستان ایجاد شده است. 

بیگی در پایان مصاحبه گفت: در طرح هادی نیز ۷ میلیارد تومان اعتبار برای سنگفرش اختصاص داده شده که طی ۱۵ روز دیگر شروع خواهد شد. در این طرح با همکاری بنیاد مسکن و دهیاری در قالب برنامه سنگفرش فضا سازی مناسب انجام خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول