اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افتتاح ۳ میلیارد تومان پروژه‌های بنیاد علوی در خراسان‌ جنوبی

مدیر بنیاد علوی در خراسان جنوبی گفت: در مجموع طی هفته دولت بیش از 3 میلیارد تومان پروژه‌ توسط بنیاد علوی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۳ میلیارد تومان پروژه‌های بنیاد علوی در خراسان‌ جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هاشم صلاحی‌مقدم، مدیر بنیاد علوی در خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با بیان اینکه بنیاد علوی بال محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان است، اظهار کرد: در استان دو نقطه هدف شامل منطقه درمیان و خوسف بنیاد علوی دارد که دو هفته گذشته با دستور مدیرعامل بنیاد، شهرستان زیرکوه هم به نقاط هدف بنیاد علوی در استان اضافه شد.

مدیر بنیاد علوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه از محل تبصره ۱۶ مبلغ ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات در رسته‌های مختلف تولیدی، بازرگانی و ... توسط بنیاد علوی در استان پرداخت شده است، بیان داشت: اعتبارات اشتغال بنیاد در تمام استان پرداخت شده است.

وی افزود: عمده تسهیلات بنیاد علوی و طرح اقتصادی بنیاد، طرح اشتغالزایی در حوزه زرشک و در رتبه بعد مربوط به پرداخت تسهیلات در حوزه تولید پوشاک اسلامی بوده است.

مدیر بنیاد علوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه در هفته دولت بیش از پنج و نیم میلیارد تومان اعتبار بنیاد علوی برای اجرای پروژه‌های مختلف در شهرستان درمیان تخصیص یافته است، تصریح کرد: از این میزان ۲ میلیارد تومان در خصوص هوشمندسازی ۵۰ کلاس درس و بیش از ۲ میلیارد تومان برای اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آبرسانی در روستاهای درمیان و همچنین یک و نیم میلیارد تومان برای آسفالت معابر روستایی در این شهرستان هزینه شده است.

صلاحی‌مقدم افزود: به طور کلی از سال ۹۹ تاکنون که بنیاد علوی شهرستان درمیان را مورد هدف خود قرار داده بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اشتغال، سلامت، عمران و ... هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف از مهرماه سال گذشته مورد هدف بنیاد علوی قرار گرفته است، بیان داشت: مجموع اعتباراتی که در این شهرستان توسط بنیاد علوی از ابتدای حضور هزینه کرده، ۲۳۹ میلیارد ریال بوده است.

مدیر بنیاد علوی در خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان ۱۲۵ میلیارد ریال مربوط به بخش عمران و زیرساخت، ۱۷ میلیارد ریال مربوط به حوزه فرهنگی، ۳۰ میلیارد ریال مربوط به کمک‌های معیشتی و ۲۴ میلیارد ریال مربوط به حوزه آموزش بوده است.

صلاحی‌مقدم با اشاره به اینکه طی هفته دولت ۴۵ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های افتتاحی بنیاد علوی در شهرستان خوسف است، یادآور شد: این پروژه‌ها شامل هوشمندسازی مدارس با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال، زیرسازی آسفالت ۹ روستا با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و بهره‌برداری از دو زمین چمن با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال می‌شود.

وی اضافه کرد: مبلغ یک میلیارد تومان به عنوان کمک هزینه زیارت اربعین توسط بنیاد علوی در سه شهرستان زیرکوه، درمیان و خوسف پرداخت شده است.

مدیر بنیاد علوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی منهای ۲ شهرستان هدف مجموع مصوبات بنیاد علوی ۱۸۴ میلیارد تومان بوده است، بیان داشت: این اعتبارات در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی، زیرسازی سلامت، مسکن و غیره بوده است.

صلاحی‌مقدم خاطرنشان کرد: در مجموع طی هفته دولت پروژه‌هایی که توسط بنیاد علوی در استان به بهره‌برداری می‌رسد با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول