اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تشریح جایگاه دانشگاه علم و صنعت در ارتباط با جامعه

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران به وضعیت درخشان دانشگاه علم و صنعت ایران در ارتباط دانشگاه با جامعه اشاره کرد و از ظرفیت‌های خالی این دانشگاه برای همکاری‌های بیشتر خبر داد.

تشریح جایگاه دانشگاه علم و صنعت در ارتباط با جامعه

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ  رابطه صنعت و دانشگاه اشاره به سازوکارهایی نظام‌مند دارد که ارتباط میان عرصه علمی و آکادمیک را با عرصه عملی و صنایع را تسهیل و تقویت می‌کند. دانشگاه‌ها باید استعدادهای جامعه را با رویکردی کاربردی، آموزش و پرورش داده و در اختیار صنایع قرار دهند، به عبارتی شیوه آموزش دانشگاهی باید متناسب با نیازهای بازار کار باشد.

دنیای امروز، دنیای آموزش و پژوهش و ارتباط آن‌ها با صنعت و جامعه است. پیوند دانشگاه و صنعت، یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های رسیدن به توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده به گونه‌ای که توسعه جوامع سخت به چندوچون پیوند میان این دو نهاد وابسته شده و دستیابی به توسعه ملی، توجه بوه همبستگی بخش صنعت و دانشگاه‌ها را ایجاب می‌کند. ضرورت همبستگی میان صنعت و دانشگاه، برآمده از نیازهای دوسویه و لزوم سرعت‌بخشی به فرایند توسعه است.

منصور انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران درباره ارتباط صنعت و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: ارتباط با جامعه برای دانشگاه علم و صنعت ایران یکی از مهمات است و در کنار بقیه ماموریت‌هایی که دانشگاه در آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگی تعبیر می‌کند، خوشبختانه دانشگاه علم و صنعت ایران بر اساس ارزیابی که وزارت علوم در سال‌های اخیر دانشگاه را رصد کرده است، رتبه اول را کسب کردیم.

* جایگاه درخشان علم و صنعت در ارتباط با جامعه

وی افزود: در ارتباط دانشگاه با جامعه، دانشگاه علم و صنعت ایران وضعیت بسیار درخشانی دارد و البته باید اشاره کنم که هنوز ظرفیت‌های خالی فراوانی داریم. این صنایع کشور هستند که باید برای استفاده این همه ظرفیت دانشگاه‌ها همکاری کنند و از این ظرفیت خالی دانشگاه‌ها استفاده کنند.

انبیا ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت رتبه اول را بین دانشگاه‌ها کشور دارد، این فقط بخشی از ظرفیت‌های دانشگاه است و به خودش اختصاص داده است و این همت صنایع کشور را می‌طلبد و وقتی دستمان به مسؤولان کشور می‌رسد، سر این موضوع گلایه‌مند هستیم و انتظار می‌رود، از ظرفیت دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه علم و صنعت استفاده شود.

* ساخت اولین ماهواره در دانشگاه علم و صنعت

وی افزود: ما وضعیت خوبی داریم و در بسیاری از زمینه‌ها اعم از بالا دستی نفت، توربین‌سازی و ماهواره‌سازی به تعبیری هم پیشرو هستیم و اولین ماهواره را ما ساختیم و بسیاری از افرادی که در بقیه نقاط به بحث ساخت ماهواره اشتغال دارند، شاید آموزش خود را در دانشگاه علم و صنعت دیدند. ما با صنایع دفاعی کشور همکاری خوبی را داریم و در بخش فضایی بسیاری از قطعات مهم مورد نیاز آن‌ها از طریق همکاران بنده در دانشگاه علم وصنعت ایران محیا می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه ما در بخش آب و محیط زیست فعالیت داشتیم و یک مرکزی داریم با عنوان فناوری‌های عصبی داریم و در کشور بی‌نظیر است. ما در دانشگاه علم و صنعت به دلیل وجود دانشگاه‌های متنوع و اساتید و متخصصانی که داریم، پیشرو هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول