اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

انهدام اهداف با رهاسازی بمب‌های قائم‌ 5 توسط پهپاد ابابیل ۴

در دومین روز رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش پهپادهای ابابیل ۴ بمب‌های قائم ۵ را بر روی اهداف زمینی رها کردند.

انهدام اهداف با رهاسازی بمب‌های قائم‌ 5 توسط پهپاد ابابیل ۴

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در دومین روز از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا، پهپادهای ابابیل ۴ اقدام به رهاسازی بمب‌های قائم ۵ بر روی مواضع نیروهای مهاجم کرده و مواضع تعیین شده را در فاصله ۷ کیلومتری مورد اصابت قرار دادند.

براساس این گزارش پهپاد ابابیل ۴ از مسافت ۶۰ کیلومتری، اقدام به پرواز کرده و با طی کردن بیش از ۵۰ کیلومتر خود را به منطقه عمومی رزمایش رسانده و سپس اهداف مورد نظر را در شعاع ۷ کیلومتری با بمب قائم ۵ مورد اصابت قرار داد.

همچنین؛ پهپاد مهاجر ۶ در تکمیل عملیات آفندی با حضور در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان، ضمن شناسایی منطقه هدف، با رهاسازی بمب‌های قائم، اهداف ثابت زمینی را مورد اصابت قرار داد.

براساس این گزارش، بمب‌های قائم ۵، نوعی بمب پرنده سبک هوشمند است که می‌توان آن را بر روی انواع هواپیماهای بدون سرنشین نصب کرد. این بمب‌ها از جستجوگرهای حرارتی و لیزری برخوردارند و قادر به انهدام اهداف ثابت تا شعاع ۷ کیلومتری هستند. همچنین ارتفاع رهایش بمب قائم ۵،  ۱۳۰۰ متر تا ۴ هزار متر عنوان شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول