اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

انهدام اهداف با موشک‌های فجر و فتح 360 در رزمایش اقتدار 1402 نزاجا

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه عملیات آفندی با بهره‌گیری از تسلیحات دوربرد و نقطه زن اجرا شد، گفت: اهداف پیش بینی شده در این رزمایش با موشک‌های فجر و فتح منهدم شد.

انهدام اهداف با موشک‌های فجر و فتح 360 در رزمایش اقتدار 1402 نزاجا

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ کریم چشک، سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش در خصوص مرحله آفندی این رزمایش با بیان اینکه عملیات آفندی با بهره‌گیری از تسلیحات دوربرد و نقطه زن اجرا شد، گفت: اهداف پیش بینی شده در این رزمایش با موشک‌های فجر و فتح منهدم شدند.

وی افزود: در روز دوم از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲،  نیروی زمینی ارتش، عملیات آفندی مقتدرانه‌ای را با حضور یک لشکر زرهی، یک گروه توپخانه و تیم‌های پشتیانی آتش هوانیروز علیه نیروهای مهاجم صورت داد.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش با اشاره به استفاده از موشک‌های دورزن فتح ۳۶۰ و موشک‌های فجر، گفت: این موشک‌ها با بردی حدود ۱۲۰ الی ۱۸۰ کیلومتر و با سرعت قابل ملاحظه ۴ ماخ، در واقع دست‌بلند نیروی زمینی در منازعات محسوب می‌شود و همانطوری که مشاهده شد در این رزمایش نیز اهداف تعیین شده با موفقیّت و کم‌ترین ضریب خطا توسط این موشک‌ها مورد اصابت قرار گرفتند.

وی افزود: در ادامه این مرحله از رزمایش پهپادهای شناسایی و رزمی مهاجر و ابابیل توانستند اهداف مورد نظر را با موشک‌ها و بمب‌های ارتقاء یافته مورد اصابت دقیق قرار دهند و در ادامه نیز توپخانه با آتش تهیه سنگین مسیر پیشروی را برای نفربرهای زرهی هموار کرد.

امیر سرتیپ چشک در پایان گفت: همچنین؛ تیم‌های آتش بالگردی در منطقه عمومی رزمایش به انهدام اهداف از شعاع ۳ الی ۲۰ کیلومتری پرداختند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول