اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دفتر منطقه‌ای سازمان بین‌المللی دفاع مدنی در بیشکک افتتاح می‌شود

مراسم امضای قرارداد ایجاد دفتر منطقه‌ای بشردوستانه سازمان بین‌المللی دفاع مدنی برای آسیای مرکزی و آسیا بین وزارت شرایط اضطراری قرقیزستان و این سازمان برگزار شد.

دفتر منطقه‌ای سازمان بین‌المللی دفاع مدنی در بیشکک افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، مراسم رسمی امضای قرارداد بین وزارت شرایط اضطراری قرقیزستان و سازمان بین‌المللی دفاع مدنی در مورد ایجاد دفتر منطقه‌ای بشردوستانه سازمان بین‌المللی دفاع غیرنظامی برای آسیای مرکزی و آسیا برگزار شد.

در این مراسم «بوبک آژیکیف» وزیر شرایط اضطراری قرقیزستان و «آندری کودینوف» معاون دبیرکل سازمان بین‌المللی دفاع مدنی و همچنین نمایندگان این سازمان و وزارت موقعیت‌های اضطراری این کشور حضور داشتند.

آژیکیف گفت: افتتاح دفتر منطقه‌ای، شرایطی را برای هماهنگی و بهبود فعالیت‌های جامعه بین‌المللی در زمینه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه طبیعی و مصنوعی و از بین بردن پیامدهای آن ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: مرکز منطقه‌ای به عنوان بدنه اصلی برای واکنش سریع به شرایط اضطراری در منطقه وسیع‌تر آسیا عمل خواهد کرد. هدف آن توسعه و به کارگیری مؤثرترین راهبردها برای کمک و حمایت از جمعیت آسیب دیده از بلایای طبیعی است. کلیه اقدامات مرکز مطابق با اسناد قانونی و اصول حقوق بین‌الملل خواهد بود.

وزیر شرایط اضطراری قرقیزستان همچنین ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر منطقه‌ای، پویایی مثبتی به نفع الحاق سایر کشورهای آسیای مرکزی و آسیایی که هنوز عضو نشده‌اند، ایجاد کند.

کودینوف به نمایندگی از سازمان بین‌المللی دفاع مدنی و 60 کشور عضو آن، از حمایتی که این سازمان از کابینه وزیران قرقیزستان دریافت کرده و دریافت می‌کند، تشکر کرد.

سازمان بین‌المللی دفاع مدنی بیش از 85 سال قدمت دارد. این سازمان شامل 25 کشور است. این ساختار به پشتیبانی فنی، آموزش و هماهنگی سازمان‌های دولتی برای مقابله با شرایط اضطراری مشغول است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول