اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ثبت‌نام بیش از 3 هزار دانشجو برای دریافت وام ودیعه مسکن متأهلی و ضروری

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن متأهلی و ضروری دانشجویان از اول آبان ماه آغاز شده که در چند روز گذشته بیش از 3 هزار نفر برای دریافت وام ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام بیش از 3 هزار دانشجو برای دریافت وام ودیعه مسکن متأهلی و ضروری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،  وام‌های دانشجویی انواع مختلفی دارد و دانشجویان واجد شرایط می‌توانند از انواع وام‌ها نظیر وام تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن دانشجویی و وام شهریه استفاده کنند. 

ثبت‌نام درخواست وام‌ ودیعه مسکن متأهلی و ضروری از یکم تا ۱۵ آبان ماه در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان انجام می‌شود و دانشگاه‌ها هم موظف هستند تا ۲۰ آبان درخواست دانشجویان را تأیید کنند. 

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: ثبت‌نام وام ودیعه مسکن متأهلی و ضروری دانشجویان از اول آبان ماه آغاز شده، در اکثر مواقع روزهای اول که دانشجویان تمایل دارند از شرایط وام‌ها باخبر شوند، استقبال کمتری برای ثبت‌نام صورت می‌‌گیرد، ولی امسال در چند روز گذشته بیش از ۳ هزار نفر برای دریافت وام ثبت‌نام کرده‌اند. 

وی افزود: تصمیم‌ بر این است تمام متقاضیانی که واجد شرایط هستند، وام دریافت کنند؛ همچنین انتظار می‌رود ثبت‌نام‌ها به بیش از ۱۵۰ هزار نفر برسد. ثبت‌نام در روزهای پایانی پرترافیک خواهد بود و از دانشجویان تقاضا داریم ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

* میزان وام درنظر گرفته شده برای دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآور شد: برای مقاطع دوره کاردانی و کارشناسی ۳ میلیون تومان وام تحصیلی و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای ۵ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم. 

گنجی در ادامه افزود: برای مقاطع دکتری مستقیم، پیوسته و ناپیوسته ۷ میلیون وام تحصیلی و شهریه در نظر گرفته شده که وام ضروری هم از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است. 

وی در پایان گفت: وام ودیعه مسکن دانشجویان بین ۳۰ تا ۷۰ میلیون تومان است که در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر ۳۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر به جز تهران ۵۰ میلیون تومان و درنهایت برای تهران ۷۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که اگر سازمان برنامه و بودجه از محل قانون حمایت از جمعیت جوانی مبلغی در اختیارمان قرار دهد، حتماً نسبت به پولی که در اختیارمان قرار گرفته است، افزایش وام خواهیم داشت. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول