اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

وزارت علوم امسال هیچ بودجه‌ای برای طرح جوانی جمعیت دریافت نکرده‌ است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اختصاص ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح جوانی جمعیت خبر داد و تاکید کرد که این بودجه نه تنها نسبت به سال قبل 25 درصد کاهش داشته بلکه تا این لحظه هیچ مبلغی هم پرداخت نشده است.

وزارت علوم امسال هیچ بودجه‌ای برای طرح جوانی جمعیت دریافت نکرده‌ است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، قانون جوانی جمعیت مصوب آبان ۱۴۰۰ از سوی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد، بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در یک کمیسیون مشترک در مجلس بررسی شد و پس از موافقت نمایندگان با اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال در دهم آبان ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.

در این قانون تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه دولت موظف شده‌اند تا دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و منشورهای مرتبط با خانواده، فرزندآوری و جمعیت را در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و در زمان مقرر ارائه کنند.

دانشگاه‌ها در ماده ۷ و تبصره ۱ و ۴ این ماده ملزم شدند ۱۰ درصد از اعتبارات اختصاصی و همچنین ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سالانه خود را صرف ساخت خوابگاه های متاهلی،  تکمیل، تعمیر و تجهیز برای دانشجویان کنند.

همچنین ماده ۸ طرح قانون جوانی جمعیت، دولت را مکلف می‌کند حداقل ۵۰ درصد از ودیعه مسکن یک منزل ۷۰ متر مربعی در شهر تهران و شهرهایی که بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند را در اختیار دانشجویان قرار دهد، در شهرهای کوچک هم به متراژ ۱۰۰ مترمربع یا حداقل ۵۰ درصد ودیعه مسکن به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

* اگر بودجه در اختیارمان قرار نگیرد قادر به اجرای طرح جوانی جمعیت نخواهیم بود

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباه دریافت میزان بودجه قانون طرح جوانی جمعیت گفت: وزارت علوم اعلام کرده بود سال ۱۴۰۱، ۸۰۰ میلیارد تومان در اختیارمان قرار دهد که درنهایت از این میزان فقط ۱۱۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق قرار گرفت تا برای ودیعه مسکن دانشجویان هزینه کنیم.  

وی افزود: امسال هم حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۵ درصد کاهش داشته است. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: امسال هنوز هیچ ابلاغیه‌ای به دست‌مان نرسیده که قرار است از ۷ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومانی که برای طرح جوانی جمعیت درنظر گرفته شده، چه میزان به صندوق رفاه دانشجویان پرداخت شود. وزارت علوم هم تا این لحظه هنوز مبلغی دریافت نکرده است. 

گنجی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این میزان بودجه در اختیارمان قرار نگیرد قادر به اجرای ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نخواهیم بود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول