اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش 6 درصدی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در سمنان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افزایش 6 درصدی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در هفت ماه سال جاری خبر داد.

افزایش 6 درصدی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی رجایی‌فرد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در هفت ماهه امسال، 864 فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

وی گفت: پروانه عبور بارهای ترافیکی مربوط به آن دسته از بارهایی است که ابعاد و وزن آن‌ها بیش از حد استاندارد باشد و برای تردد در جاده‌ها باید مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: در این پروانه‌ها موارد و محدودیت‌هایی چون سرعت، مسیر مجاز و ساعت حرکت و سایر مقررات بسته به نوع، طول و عرض و وزن و ارتفاع بار درج شده و راننده موظف به رعایت آنها است.

رجایی‌فرد بیان کرد: هدف از صدور پروانه عبور ترافیکی، ایمنی تردد و حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه است.

وی گفت: حمل و نقل جاده‌ای مقوله‌ای بسیار بااهمیت و دارای استانداردهای خاص است که در صورت رعایت قوانین و مقررات مربوطه می‌توان از آن انتظار کاهش حوادث و هزینه‌ها و روند پرشتاب کار را داشت.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول