گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ به طور کلی، اخذ دروس دانشگاهی در چند مرحله صورت میگیرد و میز دانشجو در این قسمت به تشریح ماده 35 در اخذ دروس دانشگاهی دانشگاه آزاد میپردازد.
انتخاب واحد اولیه (سر ترم):
این مرحله اولین مرحله انتخاب واحد است. برای ورود به این مرحله، ابتدا باید شهریه ثابت خود را به همراه بخشی از شهریه متغیر بپردازید تا منوی انتخاب واحد برای شما باز شود، دراین زمان اولویت انتخاب واحد با دانشجویان ورودی قدیم است.
حذف و اضافه:
معمولا یک تا دو هفته پس از پایان زمانبندی انتخاب واحد، زمانبندی حذف و اضافه شروع خواهد شد. این مرحله معمولا برای این است که اگر دانشجو به هر دلیلی نیاز به تغییر در انتخاب واحد خود داشت، در این مدت امکان ویرایش آن را داشته باشد. در این مرحله اگر درسی را حذف کنید شهریه آن نیز به حساب شما بازگردانده میشود و اگر درس جدیدی اخذ کنید هزینه آن به حساب شما منظور خواهد شد.
انتخاب واحد متاخرین (شرایط خاص):
پس از پایان مهلت در نظر گرفته شده برای انتخاب واحد و حذف و اضافه، زمانی را نیز به متاخرین اختصاص میدهند، یعنی کسانیکه در بازههای زمانی اعلام شده موفق به انتخاب واحد نشدهاند. شرایط متاخرین هر ترم متفاوت است اما عموما دانشجویانی که کمتر از ۱۲ واحد دارند، جزو متاخرین محسوب میشوند. فرصت ترمیم انتخاب واحد متاخرین معمولا کمتر از دو هفته است و اگر دانشجویی درخواست افزایش ظرفیت کلاس را داشته باشد، باید به مدیر گروه مربوطه مراجعه کند.
حذف درس در پایان ترم:
در صورتی که درسی را بردارید و زمانهای اعلامی انتخاب واحد یا حذف و اضافه نیز به پایان رسیده باشد، امکان حذف درس وجود ندارد. در این شرایط باید تا انتهای ترم صبر کنید و در زمان امتحان، در امتحان درس مربوطه شرکت نکنید. با این کار درس به طور خودکار برای شما حذف خواهد شد و هیچ نمرهای ثبت نمیشود. توجه داشته باشید که شهریه دروس حذف شده در این مرحله، برگشت داده نمیشود.
پایان پیام/