اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام صهیونیست: در صورت پیشنهاد آزادی گروه بزرگی از اسرا، آماده‌ایم کارهایی انجام دهیم

وبگاه «آکسیوس» به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گزارش داد اگر حماس پیشنهاد آزادی گروه بزرگی از اسرا را بدهد، تل‌آویو آماده انجام کارهایی در ازای آن است.

مقام صهیونیست: در صورت پیشنهاد آزادی گروه بزرگی از اسرا، آماده‌ایم کارهایی انجام دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «آکسیوس» به نقل از دو مقام صهیونیست گزارش داد تل‌آویو مایل است حمله زمینی به غزه را به مدت چند روز به تعویق بیندازد تا مذاکرات برای آزادی تعداد زیادی از «گروگان‌ها» که حماس در آنجا نگه داشته، انجام شود. 

طبق این گزارش، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت: هم اسرائیل و دولت بایدن می‌خواهند همه تلاش خود را برای خارج کردن گروگان‌ها از غزه انجام دهند. اگر حماس بسته بزرگی پیشنهاد دهد، قطعاً ما آماده خواهیم بود در ازای آن کارهایی انجام دهیم. 

به نوشته آکسیوس، حماس بیش از ۲۰۰ گروگان را از زمان حمله هفتم اکتبر در غزه نگه داشته و مقام‌های اسرائیلی می‌گویند به محض اینکه ارتش حمله زمینی به غزه را آغاز کند، توافق درباره آزادی آن‌ها تقریباً غیرممکن خواهد بود. 

مقام‌های صهیونیست مورد استناد آکسیوس گفتند اسرائیلی‌ها به میانجیگران مصری گفته‌اند اگر حماس به دنبال نوعی توافق در این خصوص است، باید همه زنان و کودکان اسیر را آزاد کند. به نوشته این گزارش، در همین حال دولت بایدن هم در تلاش است تل‌آویو را به سمت تعویق حمله زمینی به غزه سوق دهد. 

دیروز دوشنبه «ابوعبیده» سخنگوی گردانهای عزالدین القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که پس از میانجی‌گری مصر و قطر و به دلایل بشردوستانه، دو اسرائیلی اسیر را که دشمن صهیونیستی پیش‌تر از پذیرش آن‌ها خودداری کرده بود، آزاد کرده است. ابوعبیده با اشاره به اینکه علت این اقدام، صرفا مسائل انسان‌دوستانه بوده، گفت مسئولان صهیونیست حاضر به پذیرش این اسرا نشده‌اند. پیش از آن هم حماس دو زن آمریکایی اسیر را آزاد کرده بود. 

مقام‌های اسرائیلی اظهارات حماس درباره پیشنهاد آزادی این دو زن سالخورده اسرائیلی را تایید کردند، اما مدعی شدند حماس در ابتدا خواسته بود در ازای آن، حملات هوایی علیه غزه به مدت شش ساعت متوقف شود.

به گزارش آکسیوس، مقام‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند حتی اگر توافقی درباره اسرا انجام شود، ارتش این رژیم برنامه حمله زمینی به غزه را کنار نخواهد گذاشت. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول