اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیویورک تایمز: نگرانی آمریکا درباره حمله به غزه به دلیل نبود طرح مشخص و کارآمد

روزنامه آمریکایی گزارش داده مقام‌های این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند که تل‌آویو طرح مشخصی برای اعزام نیروهای زمینی به غزه ندارد و تردید دارند بتواند هدف ادعایی رژیم صهیونیستی را محقق کند.

نیویورک تایمز: نگرانی آمریکا درباره حمله به غزه به دلیل نبود طرح مشخص و کارآمد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد مقام‌های آمریکایی در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند که تل‌آویو طرح کارآمدی برای اعزام نیروهای زمینی به غزه ندارد و این سوال را مطرح می‌کنند که آیا ارتش رژیم صهیونیستی می‌تواند به هدف «نابودی حماس» دست یابد.

به گزارش «راشا تودی»، «لوید آستین» وزیر فاع آمریکا در گفت‌وگوی اخیر با «یوآو گالانت» همتای صهیونیست خود بر نیاز به بررسی و ملاحظات دقیق قبل از آغاز کارزار زمینی در منطقه به شدت پرجمعیت نوار غزه تاکید کرد. 

طبق این گزارش به نقل از نیویورک تایمز، دولت آمریکا همچنین نگران است نیروهای رژیم صهیونیستی هنوز برنامه نظامی روشن برای دستیابی به اهداف نتانیاهو به منظور ریشه کردن حماس نداشته باشند. نیویورک تایمز افزود مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگوهای خود با مقام‌های اسرائیلی از زمان حمله حماس (عملیات طوفان الاقصی) در هفتم اکتبر گفته‌اند هنوز شاهد یک برنامه اقدام کارآمد نبوده‌اند. 

طبق این گزارش، گرچه کاخ سفید همواره ادعا کرده مقام‌های آمریکایی از طرف اسرائیل تصمیم‌گیری نمی‌کنند، گفته می‌شود پنتاگون «جیمز گلین» افسر سه‌ستاره تفنگداران دریایی آمریکا که سابقه کمک به مقابله با داعش در عراق را دارد، برای دادن مشاوره به نیروهای اسرائیلی درباره عملیات‌های شهری اعزام کرده است. 

به ادعای «آسوشیتد پرس» به نقل از یک مقام آمریکایی ناشناس، گلین ظاهراً به نیروهای آمریکایی درباره چگونگی کاهش تلفات غیرنظامیان در جنگ شهری مشاوره خواهد داد. «جان کربی» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا دوشنبه به خبرنگاران گفت مستشاران آمریکایی نقش رزمی نخواهند داشت. در همین حال، یک مقام ناشناس در گفت‌وگو با نیویورک تایمز مدعی شد در صورت آغاز تهاجم زمینی، گلین در فلسطین اشغالی نخواهد ماند. 

هجده روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم موقت صهیونیستی گذشته و این رژیم به جبران شکست عملیاتی و اطلاعاتی‌اش در حال بمباران مستمر مناطق مسکونی، مساجد، بیمارستان‌ها، مدارس و ...در غزه است؛ تل‌آویو همزمان هر روز به نوعی از آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه به بهانه نابود کردن حماس، با وجود همه هشدارها در این خصوص سخن می‌گوید. 

در حالی که یکشنبه شب شبکه صهیونیستی «کان» از منتفی شدن چنین حمله‌ای خبر داد، «اسرائیل کاتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی همچنان به حمله زمینی ارتش اشغالگر به نوار غزه تهدید کرد و گفت که تل‌آویو به دلیل قضیه اسرای نزد حماس، از این موضوع صرف‌نظر نخواهد کرد. 

تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود ارتش اسرائیل آماده آغاز عملیات زمینی در نوار غزه بود، ولی بنیامین نتانیاهو بنابر ملاحظات سیاسی، عامل تعویق این حمله بود. طبق این گزارش، کشورهای غربی به نتانیاهو فشار وارد کردند تا حمله زمینی به غزه را به تعویق بیاندازد؛ زیرا این کشورها به دنبال آزاد کردن اسرای خود هستند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول