اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیشنهاد ماکرون برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی علیه حماس در دیدار با نتانیاهو

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن یاوه‌گویی علیه ایران و حزب‌الله، از حملات ددمنشانه اشغالگران به نوار غزه حمایت کرد.

پیشنهاد ماکرون برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی علیه حماس در دیدار با نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که به فلسطین اشغالی سفر کرده، امروز حین دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت به گفتگو با رسانه‌ها پرداخت.

ماکرون با بیان اینکه ۳۰ صهیونیست تبعه فرانسه در جریان عملیات «طوفان الاقصی» به هلاکت رسیدند، گفت: «من آمدم تا حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر ویرانی را به همه یادآوری کنم».

وی مدعی شد: «اولویت ما، اولویت همه کشورهای دموکراتیک از جمله فرانسه، پیروزی بر گروه‌های تروریستی است».

رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت: «پیشنهاد ما ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با گروه‌هایی است که همه ما را تهدید می‌کنند».

ماکرون همچنین زبان به تهدید و یاوه‌گویی علیه جمهوری اسلامی ایران و جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان پرداخت و ادعا کرد: «حزب‌الله، رژیم ایران یا هر کسی که اسرائیل را تهدید می‌کند؛ نباید خطری ایجاد کند که کل منطقه را در هر درگیری به باخت بکشاند. من از حزب‌الله و ایران می‌خواهم که خطر تشدید تنش در منطقه را ایجاد نکنند».

وی افزود: «ما باید از هم اکنون برای مقابله با تروریسم و ​​امیدبخشی [به دیگران] اقدام کنیم».

در این نشست نیز نخست‌وزیر رژیم جعلی و کودک‌کُش صهیونیستی مدعی شد: «حماس مرتکب جنایات جنگی مضاعف در میان غیرنظامیان شده و پشت غیرنظامیان خود پنهان شده است. حماس، خاورمیانه و اروپا و جهان را تهدید می‌کند».

نتانیاهو که دستانش سال‌هاست در خون فلسطینیان غوطه‌ور است، ادعا کرد: «اگر حماس پیروز شود، همه ما شکست خواهیم خورد و اروپایی‌ها و تمدن در خطر خواهند بود. اگر حزب‌الله هم اشتباه کند که در این جنگ شرکت کند، پشیمان خواهد شد».

بعد از اجرای عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به حدود ۵۵۰۰ هزار شهید و بیش از ۱۵ هزار مجروح رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول