اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی برداشت 14 هزار تن هویج از مزارع چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملکرد برداشت هویج در استان حدود 60 تا 70 تن در هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان استان امسال 14 هزار تن محصول برداشت کنند.

پیش‌بینی برداشت 14 هزار تن هویج از مزارع چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روح‌الله سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، گفت: سطح زیر کشت هویج در استان حدود ۲۰۰ هکتار است که عمده آن در شهرستان بن قرار دارد و قسمتی از مزارع شهرستان‌های بروجن، لردگان، فارسان، کوهرنگ و کیار نیز به زیر کشت این محصول رفته است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملکرد برداشت هویج در استان حدود 60 تا 70 تن در هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان استان امسال 14 هزار تن محصول برداشت کنند.

وی افزود: هویج برداشت شده در چهارمحال و بختیاری علاوه‌ بر بازار استان به سایر استان‌ها مانند اصفهان و خوزستان نیز ارسال می‌شود.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۲۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان بن زیر کشت هویج رفته است که میانگین عملکرد این محصول حدود ۷۰ تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود هشت هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول