اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی برداشت ۷۰ هزار تن چغندرقند در چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند، گفت: سطح زیر کشت این محصول در استان حدود یک هزار و ۶۵۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این میزان امسال حدود ۷۰ هزار تن چغندرقند برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۷۰ هزار تن چغندرقند در چهارمحال و بختیاری

روح‌الله سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: برداشت چغندرقند در مناطق گرمسیری چهارمحال و بختیاری مانند خانمیرزا و کیار آغاز شده و احتمال دارد برداشت محصول تا پایان آبان ماه و یا اواسط آذرماه نیز ادامه داشته باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون برداشت موثر محصول چغندرقند در استان آغاز نشده و تا کنون حدود ۱۰۰ هکتار برداشت محصول انجام شده است.

وی افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان حدود یک هزار و ۶۵۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این میزان امسال حدود ۷۰ هزار تن چغندرقند برداشت شود.

سعیدی با اشاره به خرید تضمینی چغندرقند از کشاورزان چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: بر اساس قراردادی که بین کشاورزان و کارخانه قند در استان منعقد می‌شود محصول چغندرقند به صورت تضمینی توسط این کارخانه خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: معمولا بر اساس قراردادی که فی مابین کارخانه قند چهارمحال و بختیاری و کشاورزان منعقد می‌شود این کارخانه بذر، سم و ریزمغذی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و پس از برداشت نیز به صورت تضمینی محصول را خریداری می‌کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ارقام چغندرقند کشت شده در استان شامل انتک، سمنتا، پانترا، ماندارینا، کاکتوس، سوپرشکوفا، سوپردنا، افسوس، پرفکتا، ایزابلا و سینا است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول