اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

جلال‌زاده خبر داد؛ سفر اعضای کمیسیون امنیت‌ملی مجلس به شش کشور منطقه در حمایت از غزه

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی همواره در حمایت از مردم غزه پیشتاز بوده است، گفت: اعضای این کمیسیون در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه به شش کشور منطقه سفر می‌کنند.

جلال‌زاده خبر داد؛ سفر اعضای کمیسیون امنیت‌ملی مجلس به شش کشور منطقه در حمایت از غزه

وحید جلال زاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا در خصوص اقدامات کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در حمایت از مردم غزه، گفت: بر روح تمام شهدای مجاهد در راه حق، علی الخصوص مردم مظلوم فلسطین، کودکان و زنان بی دفاع غزه، درود میفرستم.   

وی با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت از مردم غزه از ساعت‌های اولیه عملیات «طوفان‌الأقصی»، عنوان کرد: جلسات مستمری با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط توسط کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تشکیل شد و آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اظهار کرد: از اقدامات مهمی که کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در حال انجام آن است، اعزام ۲ گروه از نمایندگان مجلس برای دیدارهای سیاسی و پارلمانی به کشورهای منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه گروه اول به ریاست اینجانب به کشورهای قطر، ترکیه و روسیه عازم خواهیم شد، بیان کرد: در این سفر طبق برنامه، با همتایان خودمان در پارلمان‌ها از جمله رئیس مجلس قطر، رئیس پارلمان ترکیه، وزرای خارجه آنها و گروه‌های مردمی، ملاقات‌هایی خواهیم داشت.

جلال زاده با تأکید بر اینکه در این سفر پیام مردم غزه و فلسطین را مخابره خواهیم کرد، افزود: باید در این شرایط حساس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و توقف حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، همه دست به دست هم دهیم.

وی با بیان اینکه باید علیه رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل اقدامات ضد حقوق بشری در مجامع بین المللی پرونده‌های حقوقی تشکیل شود، تصریح کرد: گروه دوم نیز به سرپرستی ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس به کشورهای عراق، سوریه و لبنان اعزام خواهند شد.

نماینده ارومیه در مجلس در ادامه گفت: طبق برنامه، این گروه با مقامات پارلمانی، دولتی و گروه‌های فلسطینی مقیم لبنان و سوریه، دیدارهای مؤثری خواهند داشت و نیز پیام ملت ایران را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به این گروه‌ها اعلام خواهند کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه این تحرک پارلمانی از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص پایمال‌نشدن خون مظلوم در غزه است، اظهار کرد: دولت، ملت و مجلس در جمهوری اسلامی ایران همواره در حمایت از مردم غزه پیشتاز هستند و ان شا الله سعی خواهیم کرد یک اجماع جهانی در بین کشورهای اسلامی ایجاد کنیم.

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه ۱۵ مهر، کابینه رژیم اشغالگر قدس ضمن اعمال محاصره همه‌جانبه و جلوگیری از ورود غذا، دارو، برق، سوخت و حتی آب به نوار غزه، دستور آغاز حملات گسترده به این منطقه را صادر کرد.

رژیم جنایتکار صهیونیستی در روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه، بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرده و بیش از هزار کودک و زن فلسطینی را به شهادت رسانده است.

همچنین اسرائیل ظالم در حمله‌ای دیگر یکی از ساختمان‌های کلیسای ارتدوکس این شهر را مورد هدف و بمباران قرار داد و در جریان این حمله شماری از زنان و کودکان که در این کلیسا پناه گرفته بودند، شهید و زخمی شدند.

کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس نیز امروز دوشنبه یکم آبان ماه در نشستی با حضور سفرای کشورهای اسلامی در راستای بررسی آخرین تحولات فلسطین و هم‌فکری و هم‌افزایی جهت حمایت از مردم مظلوم غزه، به گفت وگو پرداختند.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول