اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی خبر داد؛ مجلس میزبان سفرای کشورهای اسلامی

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: به منظور بررسی تحولات اخیر غزه، از سفرای کشورهای اسلامی دعوت کردیم تا با حضور در مجلس نشست مشترکی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی خبر داد؛ مجلس میزبان سفرای کشورهای اسلامی

وحید جلال‌زاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا در خصوص جنایت‌های اخیر رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: مجلس شورای اسلامی از ساعت‌های اولیه عملیات «طوفان‌الأقصی» اقدامات خود را بر حسب وظیفه ذاتی انجام داده است.

وی افزود: کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در روزهایی که نمایندگان به صورت سه نوبت مشغول بررسی برنامه هفتم توسعه هستند، اما در جلسات فوق العاده‌ای و با دعوت از مسئولان ذیربط در خصوص برسی آخرین تحولات مناطق اشغالی اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است.

نماینده ارومیه در مجلس، عنوان کرد: به منظور بررسی تحولات اخیر فلسطین و حمایت از مردم غزه، فردا دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس میزبان سفرای کشورهای اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این نشست با دعوت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انجام می شود، افزود: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در این نشست دیدگاه های خود را در خصوص تحولات غزه بیان خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تأکید کرد: بررسی آخرین تحولات فلسطین و هم‌فکری و هم‌افزایی جهت حمایت از مردم مظلوم غزه در دستور کار این نشست قرار داشته همچنین از سفرای کشورهای اسلامی نیز خواهیم خواست در این نشست نکته نظرات خود را نیز اعلام کنند .

جلال زاده هدف از برگزاری این نشست را اعلام حمایت از مردم بی دفاع فلسطین و جبهه مقاومت دانست و خاطر نشان کرد: تشکیل این نشست به عنوان یک تحرک دیپلماتیک از سوی مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه امروزه مردم غزه بیش از همه به اجماع کشورهای اسلامی نیز دارد، گفت: این جلسه می‌تواند یکی از اقدامات مهم دیپلماتیک در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان های آنها باشد.

لازم به ذکر است؛ بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در روز شنبه ۱۵ مهر ماه، کابینه رژیم اشغالگر قدس ضمن اعمال محاصره همه‌جانبه و جلوگیری از ورود غذا، دارو، برق، سوخت و حتی آب به نوار غزه، دستور آغاز حملات گسترده به این منطقه را صادر کرده است.

در یکی از این حملات، رژیم صهیونیستی بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران و بیش از هزار زن و کودک مظلوم را به شهادت رساند و نیز در بامداد جمعه، صهیونیست‌ها در جنایتی دیگر، یکی از ساختمان‌های کلیسای ارتدوکس این شهر را هدف حمله قرار دادند و در جریان این حمله شماری از زنان و کودکان که در این کلیسا پناه گرفته بودند، شهید و زخمی شدند.

پایان پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول